اجرای طرح «سیل مهربانی ۲» در ۳ هزار مدرسه لرستان
کد خبر: 3873378
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱

اجرای طرح «سیل مهربانی ۲» در ۳ هزار مدرسه لرستان

گروه فرهنگی ــ طرح «سیل مهربانی ۲» از سه‎شنبه، یکم بهمن در بیش از سه هزار مدرسه استان لرستان آغاز شده و کمک‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان استان لرستان پس‌از جمع‌آوری، به مناطق سیل‌زده جنوب شرق کشور ارسال می‌شود.

اجرای طرح «سیل مهربانی 2» در 3 هزار مدرسه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، این روزها که استان سیستان‌وبلوچستان و برخی شهرهای جنوب شرق کشور درگیر سیل شده‌اند، همه مردم دست به دست هم داده‌اند تا شاید گوشه‌ای از مشکلات ساکنان این مناطق را حل کنند. در این میان دانش‌آموزان لرستانی نیز با کمک‌های خود از سر مهربانی و نوع‌دوستی، به مردم نشان دادند که آن‌ها تنها نیستند.

در این راستا طرح «سیل مهربانی 2» از سه‎شنبه، یکم بهمن در بیش از سه هزار مدرسه استان لرستان آغاز شده و کمک‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان استان لرستان پس‌از جمع‌آوری، به مناطق سیل‌زده جنوب شرق کشور ارسال می‌شود.

رضا زینی‌وند مقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در مراسمی که سه‌شنبه، یکم بهمن به‌صورت نمادین در دبیرستان دخترانه رضوان خرم‎آباد برگزار شد، گفت: در جریان سیل فروردین‌ماه امسال، به‌دلیل این‌که زیرساخت‌های نامناسب در استان وجود داشت، خسارات و آسیب‌ بسیار زیادی به تأسیسات زیربنایی، منازل مردم و مدارس وارد شد، اما در کنار این سیل شاهد سیل مهربانی مردم از سراسر کشور بودیم.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش استان لرستان نزدیک به  113 مدرسه در جریان سیل تخریب شد و  310 مدرسه نیز آسیب جدی دیدند اما همه مردم ایران، خیران، دانش‌آموزان و فرهنگیان سراسر کشور به کمک مردم سیل‌زده استان لرستان شتافتند.

زینی‌وند مقدم با اشاره به حدیث مشهور پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: «هر که صبح کند و اهتمامى به امور مسلمانان ندارد، از مسلمانان نیست و هر که بشنود مردى به مسلمانان استغاثه کند و از آن‌ها فریادرسى خواهد و او را پاسخ نگوید و به داد او نرسد، مسلمان نیست»، گفت: دانش‌آموزان مانند دیگر اقشار مردم در این سیل مهربانی با کمکی هرچند ناچیز، حس نوع‌دوستی خود را به هم‌وطنان‌شان نشان می‌دهند تا همدلی و همراهی خودشان را در مدارس استان لرستان به نمایش بگذارند.

وی اضافه کرد: این همت، اراده و فداکاری مردم عزیزمان را در جریان سیل شاهد بودیم و در کمترین زمان هم مردم و هم دولت به کمک مردم شتافتند و همچنین رهبر معظم انقلاب که از اولین روزهای پس‌ از سیل به مسئولان نظام تأکید داشتند که دانش‌آموزی در مناطق سیل‌زده نباید تحصیلش متوقف بماند.

انتهای پیام
captcha