جمعیت زندانی‌های کهگیلویه‌وبویراحمد کاهش یافت
کد خبر: 3867237
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸

جمعیت زندانی‌های کهگیلویه‌وبویراحمد کاهش یافت

گروه اجتماعی ــ در راستای اجرای دستورالعمل ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان، جمعیت زندان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد نسبت به سال گذشته ۱۹.۵ درصد کاهش داشته است.

جمعیت زندانی‌های کهگیلویه‌وبویراحمد کاهش یافت

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی زندان‌های استان، اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان روز گذشته، هفتم دی‌ماه در جمع خبرنگاران، گفت: تعداد زندانیان زندان‌های استان نسبت به سال قبل کاهش یافت، ضمن اینکه از جمله سیاست‌های ابلاغی قوه قضاییه در دوره تحول، ساماندهی و کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندانیان است.

وی افزود: با تأکیدهای جدّی مسئولان ارشد قوه قضائیه این مهم در دستور کار قرار دارد و از تمام ظرفیت‌های موجود در قوانین و نیز مفاد دستورالعمل ابلاغی استفاده می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان، تعامل، همراهی و همکاری مسئولان قضایی استان به‌ویژه رئیس کل دادگستری استان، رؤسای حوزه‌های قضایی، دادستان‌های تابعه و نیز قضات ناظر زندان را قابل تحسین دانست و ادامه داد: خوشبختانه این تفاهم و همدلی به همراه استفاده از ظرفیت ستاد دیه استان، کمیته‌های صلح و سازش و فعالیت خوب شوراهای حل اختلاف در زندان‌ها باعث شده که توفیق‌های خوبی در زمینه کاهش جمعیت زندانیان در زندان‌های استان حاصل شود.

جمیاری کاهش ۱۹.۵ درصدی زندانیان در زندان‌های تابعه را نسبت به سال گذشته نتیجه تلاش و پیگیری رؤسای زندان‌ها، مددکاران و کارکنان جهادی در استان و حمایت و همراهی مقامات قضایی دانست و اظهار امیدواری کرد این روند تا حصول نتایج بهتر و بیشتر ادامه داشته باشد.

عضو شورای قضایی استان، کاهش هدفمند جمعیت زندانیان را باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی، تبعات ناشی از حبس و نیز صرفه‌جویی در هزینه‌ها اعلام کرد.

وی گفت: چنانچه آمار زندانیان متناسب با فضا و امکانات موجود در زندان‌ها باشد، چرخه اصلاح و تربیت و مجموعه اقداماتی که بازسازی شخصیت زندانیان را تشکیل می‌دهد، محقق خواهد شد و این توفیق سازمان زندان‌ها بازپروری اجتماعی زندانیان و کاهش بازگشت مجدد زندانیان آزاد شده را تضمین خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha