ارتقای اعتماد عمومی با رعایت بی‌طرفی در انتخابات
کد خبر: 3866162
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷

ارتقای اعتماد عمومی با رعایت بی‌طرفی در انتخابات

گروه اجتماعی ــ معاون استاندار لرستان با تأکید بر لزوم پرهیز از جانبداری مسئولان در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: اعتماد عمومی جامعه با رعایت اصل بی‌طریق و پرهیز از جانبداری در انتخابات محقق خواهد شد.

ارتقای اعتماد عمومی با رعایت بی‌طرفی در انتخاباتبه گزارش ایکنا از لرستان، محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری، عصر دوشنبه، دوم دی‌ماه، در نشست شورای اداری استان که در سالن اجتماعات استانداری لرستان برگزار شد، به ریزش کم کاندیداهای مجلس شورای اسلامی منطقه لرستان در مرحله بررسی صلاحیت‌ها اشاره کرد و با بیان این‌که مراحل اولیه انتخابات مجلس شورای اسلامی با همکاری فرمانداری‌ها انجام شده است، گفت: کسانی‌که مرحله بررسی صلاحیت‌ها عبور نکرده‌اند حق قانونی اعتراض و بررسی مجدد برای آنان لحاظ شده بود.

وی رقم مجموع افراد ثبت‌نام شده در انتخابات مجلس شورای اسلامی منطقه لرستان را ۴۰۸ نفر اعلام کرد و یادآور شد: رقم کاندیداهایی که قبل از اعلام بررسی صلاحیت‌ها منصرف شدند ۱۴ نفر بود و ۶ نفر دیگر پس از تأیید صلاحیت از حضور در انتخابات منصرف شدند و در مجموع ۳۶۸ کاندید انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت و ۲۶ نفر رد صلاحیت شدند.

ثمینی با یادآوری این مطلب که اطمینان‌بخشی به مردم با رعایت بی‌طرفی در بررسی صلاحیت‌ها و چینش افراد در شعب اخذ رأی حاصل می‌شود، ادامه داد: ارتقای اعتماد عمومی با پرهیز از جانبداری مسئولان در انتخابات مجلس شورای اسلامی محقق خواهد شد.

معاون استانداری لرستان با اشاره به این‌که دو جلسه بزرگ توجیهی برای دست‌اندرکاران انتخابات شهرستان‌ها تا پایان هفته در بروجرد و خرم‌آباد برگزار می‌شود، تصریح کرد: مدیران از حق جانبداری از هیچ جناح، کاندید یا گروه سیاسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی منطقه لرستان را ندارند و باید از جانبداری پرهیز کنند.

وی بر لزوم پرهیز از تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و گفت: از کاندیداهای انتخابات انتظار می‌رود که نظم عمومی را رعایت کرده و پایبند به قانون باشند؛ چراکه ما برابر مقررات با تخلفات برخورد خواهیم کرد. 

انتهای پیام
captcha