شرایط شركت در جشنواره دانش‌آموزی نوجوان سالم اعلام شد
کد خبر: 3865661
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
در فارس؛

شرایط شركت در جشنواره دانش‌آموزی نوجوان سالم اعلام شد

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه شیوه‌نامه ثبت‌نام نهمین جشنواره دانش‌آموزی نوجوان سالم به ادارات آموزش ‌و پرورش ارسال شده است، گفت: دانش‌آموزان، والدین و کارکنان می‌توانند تا پانزدهم دی‌ماه 98 آثار خود را ارائه كنند.

به گزارش ایكنا از فارس، لیلا نورافشان، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس امروز، 30 آذرماه در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات نهمین دوره جشنواره دانش‌آموزی نوجوان سالم در سال تحصیلی جاری پرداخت و گفت: این جشنواره با هدف ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر برگزار می‌شود و دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی می‌توانند در سه محور پیشگیری از گرایش به سوء مصرف مواد، پیشگیری از گرایش به دخانیات و پیشگیری از گرایش به خشونت، آثار خود را ارائه کنند.
وی افزود: این جشنواره در قالب سه موضوع شیوه‌های زندگی سالم، مشارکت اجتماعی و همیاری و پیشگیری از رفتارهای پرخطر و با هدف هم‌افزایی ظرفیت‌ها و گسترش نهضت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دو بخش «خلاقیت‌های دانش‌آموزی» و «ابتکارات مدرسه‌ای» برگزار می‌شود.
نورافشان بیان كرد: بخش «خلاقیت‌های دانش‌آموزی» شامل ایده‌پردازی، مقاله، نقاشی، روزنامه دیواری، عکس، فیلم کوتاه، نرم‌افزار چندرسانه‌ای، تئاتر، نمایش و ایده‌پردازی است که دانش‌آموزان ابتدایی فقط می‌توانند در رشته نقاشی و انشاء آثار خود را ارسال كنند.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس نورافشان گفت: بخش «ابتکارات مدرسه‌ای» نیز ویژه همکاران فرهنگی است که شامل الگوها و فنون آموزش و تدریس پیشگیری در کلاس درس، محصولات و منابع کمک‌ آموزشی و فرهنگی پیشگیری و پروژه‌های ابتکاری پیشگیری و اقدام پژوهی است.
وی همچنین گفت: در این دوره، والدین دانش‌آموزان و کارکنان مدارس نیز می‌توانند در بخش مقاله و ایده‌پردازی شرکت كرده و آثار خود را ارائه کنند.
نورافشان از توزیع بیش از 4 هزار پوستر خلاقیت‌های دانش‌آموزی در دوره ابتدایی، 3 هزار پوستر خلاقیت‌های دانش‌آموزی در دوره متوسطه و 7 هزار پوستر جشنواره ابتکارات در سراسر استان خبر داد و گفت: ثبت‌نام و ارسال آثار امسال از طریق سامانه همگام به آدرس http://hamgam.medu.ir/ و یا از طریق سامانه دبیرخانه جشنواره نوجوان سالم به آدرس http://nojavan.shs.medu.ir/ انجام می‌شود و نیاز است دانش‌آموزان از طریق کد ملی به نام کاربری و با دریافت رمز ورود از مدیر مدرسه آثار را بارگذاری كنند.
وی اظهار كرد: کارکنان اعم از کارکنان آموزشی واداری نیز برای شرکت در این جشنواره باید از اداره فناوری منطقه خدمتی، رمز ورود را با نقش شرکت‌کننده در جشنواره نوجوان سالم تهیه كنند و اولیای دانش‌آموزان نیز می‌توانند در بخش مقاله و ایده‌پردازی از طریق کد ملی دانش‌آموزان و داشبورد اصلی ثبت‌نام كنند.
نورافشان در مورد زمان‌بندی جشنواره نیز گفت: شیوه‌نامه جشنواره به ادارات آموزش‌ و پرورش ارسال شده و دانش‌آموزان، والدین و کارکنان می‌توانند تا پانزدهم دی‌ماه 98 آثار خود را ارائه كنند که پس از داوری، برگزیدگان در فروردین‌ماه در مراسم اختتامیه استانی معرفی و موردتقدیر قرار می‌گیرند.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش ‌و پرورش فارس همچنین گفت: آثار برگزیدگان مرحله استانی نیز برای شرکت در مرحله کشوری معرفی خواهند شد که برگزیدگان ملی آن در تابستان 1399 معرفی و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
نورافشان با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی در استان فارس، گفت: اعضای کانون یاریگران زندگی نیز می‌توانند علاوه بر شرکت انفرادی، به‌صورت گروهی نیز آثار خود را بر اساس محورهای این جشنواره به دبیرخانه ارسال كنند.

انتهای پیام
captcha