تفرقه‌افکنی؛ نقشه دشمنان در انتخابات آتی
کد خبر: 3865407
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱

تفرقه‌افکنی؛ نقشه دشمنان در انتخابات آتی

گروه سیاست و اقتصاد _ امام جمعه ماکو گفت: هدف دشمن این روزها پیاده‌سازی نقشه تفرقه‌افکنی در انتخابات جاری است.

تفرقه‌افکنی؛ نقشه دشمنان در انتخابات آتیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد هاشمی روز جمعه، ۲۹ آذر در بخشی از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ماکو در خصوص کاهش مشارکت حداکثری؛ که هدف دوم دشمن در این مرحله است، اظهار کرد: با توجه به توطئه‌های رنگارنگ استکبار و پیاده نظام داخلی، در این مرحله وظیفه اصلی بر عهده هیأت‌های اجرایی و نظارت است که با صداقت و صلابت انقلابی و نگاه درست و صحیح به فرایند احراز صلاحیت کاندیداها، حق‌الناس را در تایید افراد مومن، صالح، انقلابی و توانمند رعایت کرده، و بدين طريق اعتماد و امید عمومی مردم را برای مشارکت حداکثری تقویت کنند.

وی با تاکید بر مقدمات مشارکت حداکثری مردم با رعایت حق‌الناس در بررسی صلاحیت‌ها، افزود: دشمن در مواجهه‌ چندضلعی و جنگ ترکیبی خود با راهبرد فشار حداکثری، می‌خواهد انتخابات را به تعویق بياندازد و یا حداقل مشارکت مردم را کاهش دهد.

امام جمعه ماکو همچنین در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه گفت: به حمدالله هدف اول دشمن با هوشمندی رهبری و مردم با شکست مواجه شد و آشوب‌های آبان ۹۸ برای رسیدن به این هدف در نطفه خفه شد.

وی در تشریح آثار و فواید آيات وحيانی قرآن کریم، در فرد و جامعه عنوان کرد: نماز باعث مي‌شود تا فرد و جامعه از انحراف مسير حق مصون بماند، به طوری که در آيه‌ شريفه می‌فرمايد: «إنَّ الصَّلاَةَ تَنْهَي عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالمُنْكَرِ»؛ «همانا نماز (انسان را) از زشتی‌ها و گناه بازمی‌دارد».

حجت‌الاسلام هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه نماز به انسان طهارت و پاکی روحی و روانی عنايت مي‌کند، ادامه داد: نماز فکر و عمل انسان را معتدل می‌ک‌ند، نماز به روح و روان انسان آرامش می‌بخشد و اصلا نماز، محور اصلاح جوامع بشری است.

خطیب نماز جمعه ماکو با اشاره به اینکه آمريکا آغازگر ستيز و دشمنی عليه ملت ايران است، افزود: در خصوص دشمن‌شناسی باید در وجود مسلمین تقویت شود تا از نفوذ جلوگیری شود.

وی عامل دشمنی آمريکا با ایران را مقاومت و ايستادگی ملت ايران یاد کرد و گفت این امر هم مهم‌ترين عامل پيروزی ملت ايران در مقابل استکبار جهانی، آمريکا است.

انتهای پیام
captcha