کارگروه بازار کار در آذربایجان‌شرقی فعال می‌شود
کد خبر: 3864392
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶

کارگروه بازار کار در آذربایجان‌شرقی فعال می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، از تشکیل کارگروه بازار کار با هدف برنامه‌ریزی و هدایت نیروی انسانی به فرصت‌های شغلی موجود در استان خبر داد و گفت: ریاست این کارگروه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواهد بود.

کارگروه بازار کار در آذربایجان‌شرقی فعال می‌شود

احد حسینی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از تشکیل کارگروه بازار کار با هدف برنامه‌ریزی و هدایت نیروی انسانی به فرصت‌های شغلی موجود در استان خبر داد و گفت: ریاست این کارگروه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواهد بود و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دبیری این کارگروه را برعهده خواهد داشت و باید قبل از شروع کار برنامه مدون و عملیاتی تدوین و براساس آن عملکرد و نظارت‌های لازم جهت اجرای آن انجام شود.

وی بر ضرورت ارائه برنامه از سوی دستگاه‌های همکار تأکید کرد و افزود: برای برنامه‌ریزی و تدوین برنامه عملیاتی نیازمند ارائه برنامه‌های مناسب از سوی دستگاه‌های اجرایی هستیم.

حسینی، با اشاره به اینکه توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری از اهداف راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، افزود: از طرح‌های جدید برای توسعه اشتغال و رونق تولید حمایت می‌کنیم و باید برنامه‌هایی را برای سال ۹۹ تدوین کنیم که رونق و شکوفایی اقتصادی و اشتغال را برای کشور به ارمغان بیاورد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، تثبیت اقتصادی برای سرمایه‌گذاری هدفمند را ضروری خواند و افزود: برنامه‌های اقتصادی با همراهی مردم تحقق پیدا می‌کند.

وی اقدامات صورت گرفته در دبیرخانه کارگروه تخصصی اشتغال استان در سال‌های گذشته همچون اجرای برنامه‌های اشتغال فراگیر، تبصره ۱۸ برای اشتغال پایدار از محل صندوق توسعه ملی، طرح کارورزی، طرح استاد شاگردی و مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی، مشاغل خانگی و اشتغال روستایی را در تثبیت و فراهم کردن زمینه‌های اشتغال مؤثر دانست و گفت: تشکیل واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری حاصل و نتایج تصمیمات شورای عالی اشتغال است که موجب تسهیل‌گری و رونق اقتصادی در استان شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی مشکلات موجود در برخی واحدهای تولیدی را ناشی از تورم در جامعه به خصوص تأمین ماشین آلات و مواد اولیه بنگاه‌های اقتصادی عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha