کنفرانس تخصصی «حقوق کودک» در خرم‌آباد برگزار می‌شود
کد خبر: 3863468
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
۲۶ و ۲۷ آذر؛

کنفرانس تخصصی «حقوق کودک» در خرم‌آباد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری لرستان از برگزاری کنفرانس تخصصی حقوق کودک طی روزهای ۲۶ و ۲۷ آذرماه جاری در خرم‌آباد خبر داد.

کنفرانس تخصصی «حقوق کودک» در خرم‌آباد برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌ نقل‌ از پایگاه خبری ـ تحلیلی سفیر افلاک، ناهید پرویزپور، مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری لرستان امروز، بیستم آذر در جمع خبرنگاران از برگزاری کنفرانس تخصصی کودک در خرم‌آباد خبر داد و گفت: در روزهای ۲۶ و ۲۷ آذرماه جاری کنفرانس تخصصی کودک در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که کنفرانس حقوق کودک کنواسیون بین‌المللی است که کشور ایران هم جز این کنواسیون است، افزود: کنفرانس تخصصی کودک با حضور عباسی، معاون وزیر دادگستری و دبیر کنواسیون حقوق کودک برگزار خواهد شد.

مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری لرستان اهداف کنفرانس را بررسی وضعیت کودکان در استان  دانست و گفت: در این کنفرانس چالش‌ها، مسائل و مشکلات  کودکان ازجمله مسائل حقوقی، قضایی، مسائل تغذیه، آسیب‌های اجتماعی کودکان کار را رصد و سایر موارد حوزه‌ای که در استان ممکن است وجود داشته باشد مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: بازدید از مراکزی که مربوط به  کودک است ازجمله رصدخانه نجوم کودک و کانون اصلاح تربیت کودکان از برنامه‌های سفر معاون وزیر دادگستری به استان خواهد بود.

پرویزپور ادامه داد: از سازمان‌های مردم‌نهاد ازجمله مؤسسه‌های خیریه که در زمینه کودک فعالیت دارند بازدید خواهیم داشتیم ولی هنوز در این زمینه به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم که از چه مؤسسه‌ای بنا است بازدید شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی که به نوعی با مسایل کودکان سر و کار دارند مانند بهزیستی، ادره کار، دادگستری، سازمان زندان‌ها، اقدامات تامینی، نیروی انتظامی، شهرداری خرم‌آباد در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری لرستان اظهارکرد: در این کنفرانس مدیرکل بهزیستی استان لرستان راجع‌به کودکان کار و همچنین رئیس علوم پزشکی استان راجع‌به تغذیه و مشکلات تغذیه کودکان در این کنفرانس به ایراد سخن خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha