ضرورت شأن‌شناسی اهل‌بیت(ع)
کد خبر: 3862378
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
آیت‌الله مبلغی تاکیدکرد:

ضرورت شأن‌شناسی اهل‌بیت(ع)

گروه فرهنگی ــ نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با ذکر این مطلب که زنان اهل‌بیت(ع) هر کدام به اقتضای زمان مبداء یک حرکت اجتماعی بزرگ بودند، اظهار کرد: آن‌چه ضرورت دارد شأن‌شناسی اهل‌بیت(ع) است چراکه شئون اهل‌بیت تابع اقتضای زمان بوده است.

ضرورت شان‌شناسی اهل‌بیت(ع)به گزارش ایکنا از لرستان، به‌نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، حجت‌الاسلام احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز شنبه، ۱۶ آذر در مراسمی به‌مناسبت سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) در قم، گفت: زنان خاندان اهل‌بیت ازجمله کریمه اهل‌بیت(ع) هر کدام به مانند مردان اهل‌بیت(ع) مبداء و منشاء حرکت‌های بزرگ اجتماعی بودند.

وی با اشاره به این‌که به برکت حضور و حرکت اجتماعی و فعالانه حضرت فاطمه معصومه(س)، شهر مقدس قم امروز به پایگاه تولید و بازتولید علوم اهل‌بیت، محاسن و مکارم اهل‌بیت و حرم اهل‌بیت(ع) تبدیل شده است، افزود: زنان اهل‌بیت به تناسب زمان خود در صحنه‌های اجتماعی حضور داشتند به‌گونه‌ای که حضرت زینب‌کبری(س) بعد از حادثه عاشورا با خطبه‌های رسا و غرای خود، خطبه‌های حضرت علی(ع) را در اذهان تداعی می‌کرد و در سخنرانی‌های خود مسائل را به‌نحوی مؤثر دسته‌بندی و تحلیل می‌کرد.

قم؛ پایگاه تولید آموزه‌های قرآنی

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که حرکت اجتماعی حضرت معصومه(س) قم را به حرم اهل‌بیت(ع) تبدیل کرد، ادامه داد: اگر حضرت فاطمه معصومه(س) یک سلوک انزواگرایانه داشت، هرگز قم، قم نمی‌شد این در حالی‌است که به برکت کریمه اهل‌بیت(ع)، در روایات برای قم یک حساب ویژه‌ای باز شده و این شهر به‌عنوان پایگاه و حرم اهل‌بیت لقب گرفته است.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با اشاره به ضرورت شان‌شناسی اهل‌بیت(ع) و اقتضاءشناسی شئون اهل‌بیت(ع)، خاطرنشان کرد: بايد ميان سه سنخ پیام شیعی، اسلامی و انسانی اهل‌بیت(ع) برای جهان تفکیک قائل شویم و یک بُعدگرایی را در این زمینه کنار بگذاریم.

وی با ذکر این مطلب که شهر مقدس قم باید پایگاه تولید آموزه‌های قرآنی و انسانی اهل‌بیت(ع) برای جهانیان و وحدت امت برای جهان اسلام باشد، اضافه کرد: حوزه‌های علمیه و مراکز پژوهشی در این زمینه مسئولیت دارند.

انتهای پیام
captcha