را‌ه‌اندازی شورای هماهنگی؛ گامی در ارتقای غنای محتوای کانون‌های مساجد
کد خبر: 3862359
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

را‌ه‌اندازی شورای هماهنگی؛ گامی در ارتقای غنای محتوای کانون‌های مساجد

گروه فرهنگی ـ مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: راه‌اندازی شورای هماهنگی کانون‌های مساجد در استان‌ها به غنای محتوای کانون‌های مساجد کمک خوبی می‌کند و همچنین حمایت و مساعدت کانون‌ها را در پی دارد.

را‌ه‌اندازی شورای هماهنگی؛ گامی در ارتقای غنای محتوای کانون‌های مساجدبه گزارش ایکنا از همدان، حسین براتی، مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، امروز 16 آذرماه، در نخستین جلسه شورای هماهنگی کانون‌های مساجد استان همدان، اظهار کرد: 25 هزار و 185 کانون فرهنگی هنری تاکنون در کشور فعال هستند.
وی بابیان اینکه 14 هزار کتابخانه در کانون‌های مساجد سراسر کشور فعال است، افزود: 2 میلیون و 150 هزار نفر عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور هستند.
مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در سفر به همدان بابیان اینکه ۲۵ هزار و ۱۸۵ کانون فرهنگی هنری در کشور فعالیت دارند، گفت: ۴۵ درصد کانون‌ها در مناطق محروم و روستاها فعال هستند.
براتی افزود: با توجه به اینکه احکام اعضای شورای هماهنگی کانون‌های فهما در استان‌ها با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده، نخستین مراسم اعطاء احکام در استان اردبیل و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و به‌تبع آن، این مراسم با حضور نمایندگان ستاد در سایر استان‌ها هم در حال انجام است که امروز این مهم در همدان انجام شد.
مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور عنوان کرد: استان همدان با توجه به پیشینه و غنای فرهنگی که دارد امیدواریم در رویداد ملی فهما نیز خوش بدرخشد.
وی ادامه داد: یکی از بهترین روش‌های استفاده از ظرفیت‌های بالقوه استان‌ها این است که مدیران برخی دستگاه‌ها عضو شورای هماهنگی کانون‌های مساجد باشند تا از ظرفیت و پتانسیل سایر دستگاه‌های نیز در پیشبرد اهداف کانون‌ها بهره‌مند شویم.
براتی گفت: راه‌اندازی شورای هماهنگی کانون‌های مساجد در استان‌ها به غنای محتوای کانون‌های مساجد کمک خوبی می‌کند و همچنین حمایت و مساعدت کانون‌ها را در پی دارد.

انتهای پیام
captcha