‌‎بی‌برنامگی و موازی‌کاری؛ ۲ معضل در حوزه فرهنگ/ دستگاه‌های فرهنگی ادغام شوند
کد خبر: 3860892
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

‌‎بی‌برنامگی و موازی‌کاری؛ ۲ معضل در حوزه فرهنگ/ دستگاه‌های فرهنگی ادغام شوند

گروه فرهنگی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به بی‌برنامگی در حوزه فرهنگ، گفت: لازم است شورای عالی انقلاب فرهنگی یک برنامه مدون ارائه کند تا از موازی‌کاری و در نتیجه پراکندگی فعالیت‌های فرهنگی جلوگیری شود.

احصاء 15هزار ظرفیت فرهنگی در لرستانحجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به احصاء حدود 15 هزار ظرفیت فرهنگی ـ دینی در استان لرستان، اظهار کرد: برای ما هر روحانی، مربی قرآن، مسجد، خانه عالم، کانون فرهنگی و مؤسسه قرآنی یک ظرفیت دینی و فرهنگی است.

وی با اشاره به این‌که به‌ازای هر 122 نفر یک ظرفیت فرهنگی ـ دینی در استان لرستان وجود دارد، عنوان کرد: حوزه فرهنگ مانند حوزه اقتصاد و مسائل اجتماعی دچار بی‌برنامگی و عدم انسجام است.

مهدوی‌امین با اشاره به این‌که حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی با یکدیگر مرتبط هستند، ادامه داد: زمانی‌که در حوزه اقتصادی دچار بیکاری هستیم ناگزیر بحث طلاق و مفاسد اقتصادی، بی‌برنامگی و ... نیز وجود دارد که ناخودآگاه کار در حوزه فرهنگ را سخت می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این‌که ما در کشور از بی‌برنامگی در حوزه فرهنگ رنج می‌بریم، تأکید کرد: لازم است شورای عالی انقلاب فرهنگی در این راستا یک برنامه مدون ارائه کند و این نکته مدنظر باشد که وقتی دستگاه‌های فرهنگی زیاد شود باعث موازی و در نتیجه پراکندگی فعالیت‌های فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در این زمینه یکی‌از پیشنهادات ما ادغام دستگاه‌های فرهنگی بود که مورد قبول واقع نشد، بیان کرد: در این رابطه مقام معظم رهبری فرمودند: «جبهه‌های معاند متعدد هستند و دستگاه‌های فرهنگی نیز در مقابل آن‌ها باید متعدد باشد»، اما حداقل انتظار می‌رود که بین دستگاه‌های فرهنگی و دینی تقسیم وظایفی انجام شود که هر کدام گوشه‌ای از کار را بگیرند.

مهدوی‌امین با تأکید بر این‌که هدف ما تکیه بر نیروها و تشکل‌های مردمی و همراهی و هم‌افزایی با دیگر دستگاه‌های فرهنگی است، اظهار کرد: هرجا کار را به مردم سپرده‌ایم نتیجه آن را نیز دیده‌ایم.

وی با اشاره به اعزام سالانه 60 هزار مبلغ به سراسر کشور، عنوان کرد: 90 هزار هیئت مذهبی در سطح کشور وجود دارند که خود مردم امورات آن‌ها را می‌گذرانند و به کمک‌های دولتی نیاز ندارند که این نشان می‌دهد می‌توان اقتصاد را به‌دست مردم داد.

انتهای پیام
captcha