التزام به دستورات ائمه(ع)؛ راهکار ارتباط با حضرت حجت(عج)
کد خبر: 3860480
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

التزام به دستورات ائمه(ع)؛ راهکار ارتباط با حضرت حجت(عج)

گروه معارف ــ مدیر مرکز فرهنگی عصر ظهور اهواز با بیان اینکه التزام به دستورات ائمه(ع) راهکار ارتباط با حضرت حجت(عج) است، گفت: با رسیدن به احیای عقل می‌توان امام حاضر را درک کرد.

موسوی

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام سیدمنصور موسوی، مدیر مرکز فرهنگی عصر ظهور اهواز، در نشست «روضه انتظار» که شامگاه گذشته، 8 آذرماه در مسجد الغدیر اهواز برگزار شد، با بیان اینکه ویژگی مؤمن این است که به محاسبه خود بپردازد، گفت: در این بررسی‌های وجودی علت تأخیر امام زمان را در خودمان می‌یابیم. محاسبه باید این گونه باشد که بدانیم قدم، کار و مال ما چقدر برای حضرت حجت(عج) بوده است.

وی با بیان اینکه اگر منتظران محاسبه‌ خود را به عادت روزانه تبدیل کنند، آرام آرام بر اساس آیه قرآن کریم راه روشن و نور وعده داده شده از سوی خداوند برای مؤمنان در مسیرشان قرار می‌گیرد، چرا که این اقدام یعنی همان محاسبه با مراقبت از اعمال همراه است.

موسوی با تأکید بر اینکه محاسبه در پی خود مراقبه را به همراه خواهد آورد، گفت: کسانی می‌توانند اهل مراقبه باشند که عین‌الله را بر سر خود احساس کنند و به علم حضوری برسند. علم حضوری می‌تواند به احیای عقل منجر شود. قوه واهمه برای تدبیر امور روزمره زندگی مناسب است. با رسیدن به احیای عقل می‌توان امام حاضر را درک کرد. امام غایب ما حاضر است، فقط دیده نمی‌شود. حضرت حجت از زیادی نقش و حضور در زندگی ماست که دیده نمی‌شود.

مدیر مرکز فرهنگی عصر ظهور اهواز گفت: برای اینکه این مفاهیم تبدیل به علم حضوری شود باید در محضر اهل‌بیت شاگردی کنیم و آنها این معارف را به ما القا کنند. در غیر این صورت در همین بی‌سوادی خود خواهیم ماند. این موضوع که تنها انسان‌های بزرگ می‌توانند با امام زمان در ارتباط باشند، مکر شیطان است. امام غایب به معنای این نیست که ایشان دست بسته است و برای ارتباط با او راهی نیست. اگر با امام ارتباط نداشته باشیم می‌میریم کما اینکه بسیاری از ما مرده‌ایم اما بدن ما متحرک است.

وی با تأکید بر ایجاد تغییر و رشد در انسان گفت: ما حق نداریم چون شیعه عصر غیبت هستیم با امام ارتباط نداشته باشیم چرا که ایشان در قلب ماست و یکی از راه‌های ارتباط با او التزام به دستورات ائمه است. دستوراتی که در قالب ادعیه از مکتب تشیع و امامان به ما رسیده است. کسی که  روز و شب خود را با ادعیه آغاز و پایان برساند، حتماً تغییراتی در او ایجاد خواهد شد.

موسوی بیان کرد: فردی که همیشه زندگی خود را با برهان و دلیل اداره می‌کند، نمی‌تواند بدون حجت بماند که در غیر این صورت به سرگردانی دچار می‌شود. همه مشکلات عالم و انسان از زمانی شروع شد که بشر خواست بدون حجت کارهایش را انجام دهد. امام زمان می‌تواند حجت همه مسائل در عالم باشد.

انتهای پیام
captcha