ایجاد پایگاه خدمات اجتماعی در ۲۲ منطقه حاشیه‌ای لرستان
کد خبر: 3859913
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸

ایجاد پایگاه خدمات اجتماعی در ۲۲ منطقه حاشیه‌ای لرستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: در حوزه توسعه پایگاه‌های خدمات اجتماعی، در ۲۲ منطقه حاشیه‌ای لرستان پایگاه ایجاد کرده‌ایم.

ایجاد پایگاه اجتماعی در 22 منطقه حاشیه‌ای لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، سیده‌فاطمه‌زهرا توکلی، مدیرکل بهزیستی لرستان، سه‌شنبه، پنجم آذرماه، در شورای پشتیبانی سوادآموزی لرستان با اشاره به اعطاء مجوز فعالیت به ۳۲۶ روستامهد و مهد شهری در استان، اظهار کرد: بهزیستی همواره در کنار نهضت سوادآموزی است.

وی با اشاره به این‌که همگرایی دستگاه‌ها در کاهش آسیب می‌تواند خیلی مؤثر باشد، عنوان کرد: در راستای مهارت‌آموزی باید از موازی‌کاری اجتناب کرد.

توکلی با بیان این‌که آسیب‌های اجتماعی و بی‌سوادی در مناطق حاشیه‌ای حادتر و بیشتر است، افزود: علی‌رغم محدودیت اعتباری در حوزه توسعه پایگاه‌های خدمات اجتماعی، در ۲۲ منطقه حاشیه‌ای پایگاه ایجاد کرده‌ایم که مخاطب آن جامعه محلی است و می‌توان اعتمادسازی کرد.

مدیرکل بهزیستی لرستان اظهار کرد: برای اشتغال جامعه هدف تسهیلاتی به آنان پرداخت شده و از آنان حمایت کرده‌ایم.

۱۲۰۰ کودک بی‌بضاعت تحت پوشش بهزیستی لرستان

پری خدایی، کارشناس مسئول دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی لرستان نیز در جمع خبرنگاران، گفت: ۳۲۹ مهدکودک در استان لرستان فعالیت دارند که از ۱۴ هزار و ۹۰۰ کودک نگهداری می‌کنند که از این تعداد مهدهای کودک، ۲۲۹ مهد روستایی، ۲۱ مهد حاشیه‌ای و مابقی مهدها در شهرهای استان هستند.

وی اضافه کرد: این مهدکودک‌ها شامل مهدهای یک ستاره تا چهار ستاره هستند که از کودکان بین شش ماه تا شش سال که شامل شیرخوار، نوپا، نوباوه یک، نوباوه دو و پیش‌دبستانی هستند.

خدایی با بیان این‌ که در مهدهای کودک یک وعده غذای گرم رایگان به کودکان داده می‌شود، گفت: ۱۲۰۰ کودک بی‌بضاعت تحت پوشش بهزیستی لرستان هستند که یارانه‌ای که به این کودکان داده می‌شود ماهیانه ۵۰ هزار تومان است.

کارشناس مسئول دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی لرستان یادآور شد: طرح غربالگری بینایی سنجی و شنوایی‌سنجی در مهدهای کودک استان توسط مربیان انجام می‌شود.

خدایی اظهار کرد: رتبه‌بندی در خود مهدهای کودک انجام می‌شود که این مهم براساس کیفیت آموزشی، فضای فیزیکی و مربیان و کودکان انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha