ضعیف بودن دانش‌آموزان در روخوانی قرآن/ دبیران متخصص جذب شوند
کد خبر: 3858775
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

ضعیف بودن دانش‌آموزان در روخوانی قرآن/ دبیران متخصص جذب شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ پیشکسوت قرآنی لرستان با تأکید بر این‌که بسیاری از دانش‌‌آموزان، قرآن را به‌طور تخصصی یاد نمی‌گیرند، بر لزوم آموزش تخصصی قرآن تأکید کرد و گفت: در بسیاری از مدارس، دبیر پرورشی قرآن را آموزش می‌دهد.

ضعف دانش‌آموزان در روخوانی قرآن/ لزوم تخصصی بودن معلمان درس قرآنعزت‌اله گوشه‌ای، نماینده شورای عالی قرآن لرستان در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: در مدارس و بین دروس کمترین اهمیت را به قرآن می‌دهند و این امر سبب شده که دانش‌آموزان بر روخوانی و روان‌خوانی قرآن مسلط نباشند.

وی با ذکر این مطلب که قرآن را هم‌تراز ریاضی و فیزیک در نظر نمی‌گیرند و همان‌طوری که به سایر دروس اهمیت داده می‌شود باید به قرآن نیز اهمیت داده شود، ادامه داد: متأسفانه توجه به درس قرآن کم است، برخی گویا در ملاحظاتی گیر افتاده‌اند وگرنه درس قرآن را حذف می‌کردند.

گوشه‌ای عدم تخصص بسیاری از معلمان درس قرآن را از دیگر عوامل عدم تسلط دانش‌آموزان به روخوانی قرآن برشمرد و با تأکید بر لزوم تخصصی بودن معلمان درس قرآن، ادامه داد: در بسیاری از مدارس، دبیر متخصص به قرآن مشخص نیست و اکثراً دبیر پرورشی، قرآن را آموزش می‌دهد این در حالی‌است که حوزه فعالیت دبیران پرورشی گسترده است و باید در درس قرآن دبیران متخصص در امر قرآن جذب شوند.

این پیشکسوت قرآنی لرستان با تأکید بر این‌که آموزش و پرورش باید بیشتر در امر آموزش قرآن سرمایه‌گذاری کند، ادامه داد: همان‌طور که برای هر درسی کارشناس آن برای تدریس جذب می‌شود کارشناسان قرآن باید مدرس قرآن باشند.

مدیرمسئول مؤسسه قرآنی یوسف‌نبی(ع) خرم‌آباد در ادامه با اشاره به کثرت مشکلات مؤسسات قرآنی استان لرستان، ادامه داد: مشوقی برای قرآن وجود ندارد و حمایت‌ها از مؤسسات قرآنی استان صورت نمی‌گیرد.

چالش‌های اساسی جامعه قرآنی لرستان

گوشه‌ای با ذکر این مطلب که تنها مؤسساتی که امروز رشد نکرده‌اند مؤسسات قرآنی هستند، اظهار کرد: مسئولان حداقل به ظواهر قرآن توجه کنند.

این پیشکسوت قرآنی لرستان نداشتن مکان، عدم بودجه مشخص و کاهش قرآن‌آموزان را از چالش‌های اساسی جامعه قرآنی استان لرستان برشمرد و با تأکید بر این‌که مؤسسات باید تقویت و برای ترویج قرآن در جامعه فعالیت داشته باشند، ادامه داد: بهترین مکان برای ترویج فعالیت‌های قرآنی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هستند ولی متأسفانه به‌جای این‌که به قرآن با عنوان یک درس اجباری و واجب نگاه شود به‌صورت جنبی توجه می‌شود.

وی بر لزوم ترویج قرآن در سطح ادارات تأکید کرد و افزود: پیشنهاد می‌شود تمام ادارات ساعت اول کار هفتگی خود را با قرآن آغاز کنند.

گوشه‌ای گفت: علاوه‌بر بخش دولتی باید قرآن را در مراکز و بخش خصوصی گسترش داد و باید در این مورد نیز تدابیر و سازوکار خاصی تعریف کرد.

انتهای پیام
captcha