دست‌اندر‌کاران حوزه چاپ و نشر کتاب به‌دنبال افزایش سرانه مطالعه باشند
کد خبر: 3858550
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

دست‌اندر‌کاران حوزه چاپ و نشر کتاب به‌دنبال افزایش سرانه مطالعه باشند

گروه فرهنگی ـ مدیرکل ارشاد لرستان با بیان این‌که کتاب بهترین داشته فرهنگی هر ملتی است که باید نقش ویژه‌ای در توسعه اقتصادی هر کشوری ایفا کند، گفت: متولیان عرصه فرهنگ و دست‌اندر‌کاران چاپ و عرضه کتاب باید به‌دنبال افزایش سرانه مطالعه در کشور باشند.

دست‌اندر‌کاران حوزه چاپ و نشر به‌دنبال افزایش سرانه مطالعه در کشور باشندبه گزارش ایکنا از لرستان، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان چهارشنبه، بیست و نهم آبان در بازدید از دو انتشارات ستارگان آسمان و هاویر در خرم‌آباد که به‌مناسبت بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت، گفت: ناشران و کتاب‌فروشی‌های لرستانی باید در خصوص چاپ و عرضه کتاب به نیازهای استانی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با تاکید بر اهمیت کتاب در توسعه فرهنگی جوامع بشری، افزود: اقدامات ما در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، فقط به هفته کتاب ختم نمی‌شود و ما در طول تمام سال این‌گونه فعالیت‌ها را به اجرا در می‌آوریم که بزرگ‌ترین آن برگزاری نمایشگاه کتاب استانی است.

فتایی ادامه داد: بر اساس شعار بیست و هفتمین دوره هفته کتاب، ما در این هفته به‌دنبال تحقق شعار «حال خوش خواندن» هستیم و در این راستا برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی را طراحی کرده‌ایم که مهم‌ترین آن آیین تجلیل از خادمان نشر استان است که در آخرین روز هفته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که فرهنگ مبنای توسعه در هر جامعه‌ای است، اظهارکرد: کتاب بهترین داشته فرهنگی هر ملتی است که باید نقش ویژه‌ای در توسعه اقتصادی هر کشوری ایفا نماید و همه متولیان عرصه فرهنگ و دست‌اندر‌کاران چاپ و عرضه کتاب باید به‌دنبال افزایش سرانه مطالعه در کشور باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اضافه کرد: بنا بر آمار اعلام شده توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر اخیر به استان یزد، میانگین مطالعه روزانه در کشور ۱۳ دقیقه است که از سال ۹۴ تاکنون ثابت مانده است.

وی با تاکید بر این‌که با تمام توان از ناشران و عرضه‌کنندگان کتاب در استان حمایت می‌کنیم، گفت: یکی‌از مهم‌ترین موضوعاتی که باید توسط ناشران و کتاب‎‌فروشی‌های استان مورد توجه ویژه قرار بگیرد، توجه به نیازهای مخاطبان استانی است که می‌تواند تسهیل‌کننده مسیر توسعه استان باشد.

فتایی در این مراسم ضمن تاکید بر این‌که از حضور بانوان توانمند در عرصه نشر استان حمایت می‌کنیم، گفت: حضور پُررنگ بانوان در فعالیت‌های فرهنگی و هنری به‌ویژه نشر کتاب، نشان از توانمندی بانوان لرستانی دارد که همواره با حضور در صحنه‌های مختلف ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود را به منصه ظهور رسانده‌اند.

ناصر دولتشاه، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان نیز در جریان بازدید از انتشارات و کتاب‌فروشی ستارگان آسمان، گفت: خرید کتاب از نویسندگان و ناشران هم‌استانی یکی‌از مهم‌ترین اقدامات حمایتی ما در حوزه کتاب است که در طول سال صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: ما در کنار حمایت ویژه از ناشران و کتاب‌فروشی های استان، برای حوزه کتاب‌های دیجیتال هم که نیاز بخشی از جامعه فرهنگی ماست، برنامه‌ها و طرح‌هایی داریم که در حال اجرا است.

انتهای پیام
captcha