ضعیف بودن پشتیبانی وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات از مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3858394
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

ضعیف بودن پشتیبانی وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات از مؤسسات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی تبیان پلدختر خواستار حمایت بیشتر مسئولان قرآنی و فرهنگی از مؤسسات قرآنی شد و گفت: وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی فقط مجوز می‌دهند و پشتیبانی آن‌ها از مؤسسات قرآنی بسیار ضعیف است.

ضعیف بودن پشتیبانی وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات از مؤسسات قرآنیمینا هاشمی، مدیرمسئول مؤسسه قرآنی تبیان پلدختر در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در بیان مشکلات مؤسسه قرآنی تبیان، گفت: در حال حاضر با توجه به مشکلات فراوانی که مؤسسات قرآنی استان به‌ویژه مؤسسات قرآنی شهرهای سیل‌زده ازجمله پلدختر و معمولان با آن مواجه هستند، فعالیت‌های قرآنی بسیار کم‌رنگ شده است.

وی افزود: فعالیت مؤسسه قرآنی تبیان پلدختر با توجه به مشکلات اقتصادی، وقوع سیل فروردین‌ماه امسال، کاهش آمار قرآن‌آموزان و بسیاری مشکلات دیگر محدود به یک کلاس آموزشی قرائت سطح سه و یک دوره پیش‌دبستانی قرآن شده است که در دوره پیش‌دبستانی 35 قرآن‌آموز و در دوره قرائت سطح سه نیز 10 قرآن‌آموز داریم.

هاشمی ادامه داد: در سیل فروردین‌ماه امسال که در پلدختر به‌وقوع پیوست ضررهای سختی به مؤسسات و خانه‌های قرآنی این شهرستان وارد شد و مؤسسه قرآنی تبیان با وجودی‌که در مسیر سیل قرار نداشت اما شدت بارش‌ها باعث شد آب در یکی‌از کلاس‎ها تا نزدیک‎های سقف بالا بیاید و بسیاری از وسایل آموزشی در مؤسسه را خراب کند و در حال حاضر ساختمان مؤسسه دچار نم‌زدگی است.

مدیر مؤسسه قرآنی تبیان پلدختر با بیان این‌که با وجود خسارت‌هایی که سیل امسال به مؤسسه قرآنی تبیان وارد کرد اما چون این مؤسسه در مسیر سیل نبود تسهیلاتی به مؤسسه تعلق نگرفت و همین موضوع باعث شده در تامین مخارج و هزینه‌ها با مشکل مواجه باشیم و این در حالی‎است که قرآن‌آموزان ما نیز که سیل‌زده هستند توان پرداخت شهریه را ندارند.

پایین آمدن اعتبار مؤسسات قرآنی با نقل و انتقالات هر ساله

هاشمی به جابجایی‌های زیاد مؤسسات قرآنی به‌دلیل نداشتن مکان مستقل اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه همین نقل و انتقال‌های هر ساله یا دو و سه سال یک‌بار باعث می‎شود اعتبار مؤسسات پایین بیاید و علاوه‌بر این چون مؤسسات قرآنی توان پرداخت اجاره‌بهای سنگین ساختمان‌ها در مناطق خوب را ندارند مجبور هستند در مناطق حاشیه‌ای و همچنین ساختمان‌های قدیمی و کهنه که اجاره آن‌ها پایین است، مؤسسه را دایر کنند که همین موضوع مشکلاتی را در زمینه جذب قرآن‌آموز ایجاد می‎کند.

وی به کاهش چشم‌گیر قرآن‌آموزان مؤسسه قرآنی تبیان پلدختر در مقایسه با سال‌های قبل اشاره کرد و گفت: بی‌توجهی مسئولان قرآنی و فرهنگی به مباحث قرآنی، سخت‌گیری‎ها در بحث قرآن، غیر کاربردی بودن گواهی‎نامه‌های قرآنی، رها شدن مؤسسات قرآنی به حال خود، عدم حمایت مالی مؤسسات قرآنی، بی‌اثر بودن مدارک قرآنی در استخدامی‎ها و این‌که این‌طور فرهنگ‎سازی شده که قرآن فقط مربوط به آخرت است و بسیاری مشکلات و دغدغه‌های دیگر باعث شده انگیزه لازم در مردم و مربیان قرآنی و حتی نخبگان و فعالان قرآنی برای فعالیت‌های قرآنی وجود نداشته باشد.

هاشمی در ادامه به تلاش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه بیمه فعالان قرآنی اشاره کرد و افزود: در این زمینه با توجه به این‌که بسیاری از مدیران و مربیان مؤسسات قرآنی و فعالان قرآنی درآمد چندانی ندارند پرداخت مبلغ بیمه تا حدودی مشکل است.

وی خواستار حمایت بیشتر مسئولان قرآنی و فرهنگی از فعالیت‌های قرآنی و اعتبار دادن به فعالیت‌های قرآنی شد و گفت: در سال‌های قبل بابت برگزاری کلاس‌‎ها هزینه‌ای به مؤسسات قرآنی پرداخت می‎شد که در سال‌های اخیر این پرداخت‌ها حذف شده است و تا حدودی می‎توان گفت که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی فقط مجوز می‌دهند و پشتیبانی آن‌ها از مؤسسات قرآنی بسیار ضعیف است.

انتهای پیام
captcha