نبود وقف با نیت کتاب و کتابخانه در لرستان
کد خبر: 3858045
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲

نبود وقف با نیت کتاب و کتابخانه در لرستان

گروه فرهنگی ــ معاون اوقاف لرستان با بیان این‌که وسیع‌ترین کتابخانه فیزیکی بقاع متبرکه لرستان، کتابخانه بقعه امامزاده محمد(ع) درب‌گنبد کوهدشت است، گفت: متأسفانه تاکنون وقفی به اسم کتاب و کتابخانه در لرستان ثبت نشده است.

کتابخانه امامزاده محمد(ع)؛ وسیع‌ترین کتابخانه بقاع متبرکه لرستان/نبود وقف کتاب و کتابخانه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام‌ محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان امروز، 28 آبان در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت و لزوم ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و تلاش‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در این زمینه، گفت: وقف كتاب و كتابخانه از ارزشمندترین وقف‌ها در حوزه فرهنگ است.

وی با اشاره به این‌که متأسفانه تاکنون وقفی به اسم کتاب و کتابخانه در استان لرستان ثبت نشده است، راه‌اندازی انجمن‌های «یاوران وقف کتاب» در استان را ضروری دانست و اضافه کرد: در این راستا آمادگی داریم درصورت مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در همه شهرستان‌های استان انجمن‌های یاوران وقف کتاب و کتابخانه راه‌اندازی شود.

کتابخانه امامزاده محمد(ع)؛ وسیع‌ترین کتابخانه بقاع متبرکه لرستان

معاون اوقاف لرستان با بیان این‌که وقف کتاب از دیرباز مورد توجه بوده و از سده چهارم هجری كتابخانه‌های وقفی در سراسر جهان اسلام گسترش یافته است، اضافه کرد: در حال حاضر 15 کتابخانه در بقاع متبرکه شاخص استان لرستان راه‌اندازی شده و علاوه‌بر این کتابخانه‌های دیجیتال در بسیاری از بقاع متبرکه استان راه‌اندازی شده است.

عباس‌زاده با بیان این‌که وسیع‌ترین کتابخانه فیزیکی بقاع متبرکه استان لرستان کتابخانه بقعه متبرکه امامزاده محمد(ع) درب‌گنبد کوهدشت است، گفت: بیش‌ از 45 هزار کتاب در کتابخانه این امامزاده برای استفاده عموم مردم قرار دارد.

انتهای پیام
captcha