سنت‌های نادرست در لرستان با استفاده از ظرفیت ریش‌سفیدان برچیده شود
کد خبر: 3856825
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

سنت‌های نادرست در لرستان با استفاده از ظرفیت ریش‌سفیدان برچیده شود

گروه اجتماعی ــ امام جمعه بروجرد وقوع نزاع‌های دسته‌جمعی و طایفه‌ای و همچنین ناهار و شام دادن در مجلس عزا و ترحیم را از فرهنگ‌های نادرست موجود بین مردم لرستان دانست و گفت: باید از ظرفیت ریش‌سفیدان جهت برچیدن سنت‌های نادرست در استان استفاده کرد.

ناهار و شام دادن در مجلس ترحیم؛ یک فرهنگ‌ نادرست در لرستان/ریش‌سفیدان فرهنگ‌سازی کنندبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی حسینی، امام جمعه بروجرد سه‎شنبه، بیست‌و‌یکم آبان‌ماه در نشست هم‌اندیشی با بزرگان روستاها، عشایر و طوایف بخش مرکزی بروجرد با بیان این‌که وحدت بین شیعه و سنی یکی‌ از موضوعات مطرح در دنیا و جهان اسلام است، اظهار کرد: با وجود برخی اختلاف‌نظرها بین شیعیان و اهل تسنن، در برابر کفار و دشمنان اسلام باید دست به دست هم داده و وحدت خود را حفظ کنیم.

وی نام‌گذاری هفته وحدت توسط امام خمینی(ره) را اقدامی دوراندیشانه جهت تقویت وحدت بین شیعه و سنی دانست و بیان کرد: از ویژگی‌های برجسته قوم لُر و مردم لرستان مهربانی، سخاوت و محبت  است.

حجت‌الاسلام حسینی تأکید کرد: شیعه بودن، انقلابی و ولایی بودن و ارادت ویژه به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) از دیگر ویژگی‌های بارز مردم لُر است.

امام جمعه بروجرد سپس به برخی از فرهنگ‌های نادرست موجود میان مردم لرستان اشاره و تأکید کرد: وقوع نزاع‌های دسته‌جمعی و طایفه‌ای یکی‌از مشکلاتی است که باید در سایه تقویت ریش‌سفیدی و کدخدامنشی برچیده شود.

حسینی اظهار کرد: یکی دیگر از رسوم نادرست دادن ناهار و شام در مجلس عزا و ترحیم است که نه تنها ثواب نداشته بلکه کراهت دارد که باید از ظرفیت ریش‌سفیدان جهت برچیدن سنت‌های نادرست در روستاها و میان طوایف استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha