شبکه‌های اجتماعی لانه جاسوسی مدرن است
کد خبر: 3856709
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

شبکه‌های اجتماعی لانه جاسوسی مدرن است

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس پلیس پیشگیری و عملیات فرماندهی نیروی انتظامی کاشمر گفت: شبکه‌های اجتماعی، مانند تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک و واتس‌آپ بهترین ابزار جاسوسی و به نوعی لانه جاسوسی مدرن در فضای سایبری هستند که باید دانش خود را در این فضا بیشتر کرده و مصون‌سازی را جدی بگیریم.

شبکه‌های اجتماعی لانه جاسوسی مدرن استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مهدی قاسمی، رئیس پلیس پیشگیری و عملیات فرماندهی نیروی انتظامی کاشمر روز گذشته، 21 آبان‌ماه در نشست پدافند غیرعامل که در دبیرستان متوسطه اول شاهد امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تهدیداتی که در حوزه اقتصادی، فرهنگی و نظامی وجود دارد، پدافند غیرعامل مورد نیاز جامعه امروز است.

وی از پدافند غیرعامل به معنای دفاع بدن سلاح در برابر تهدیدات نام برد و گفت: سبقه تاریخی پدافند غیرعامل مربوط به زمان حضرت داوود(ع) است که نحوه ساخت زره را آموخته بود و امروزه جلیقه ضد گلوله استفاده می‌شود.

قاسمی بیان کرد: در جنگ خندق که به پیشنهاد سلمان فارسی کانالی حفر شد نیز، یک نمونه کامل از پدافند غیرعامل است و آنچه امروز از آن به‌عنوان تهدیدات زیستی یاد می‌شود در آن زمان حضرت علی(ع) در جنگ‌ها به آن تأکیدات ویژه‌ای داشته‌اند.

وی تصریح کرد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر پدافند غیرعامل و یا محافظت نظامی نباشد، دستاوردهای سیاسی، فرهنگی و حتی سیاسی را نیز به یکباره از دست خواهیم داد.

رئیس پلیس پیشگیری و عملیات فرماندهی نیروی انتظامی کاشمر عنوان کرد: تهدیدات در بخش‌هایی مانند سیل، انرژی، سلاح‌های شیمیایی و اتمی، آتش‌سوزی، طوفان، بهمن، جنگ و تروریسم است، داعش با استفاده از اینترنت توانست در دنیا رعب و وحشت ایجاد کند و خود را گسترش دهند.

قاسمی عنوان کرد: اولین تهدیدات پدافند غیرعامل مربوط به تهدیدات سخت است که خود ایران نیز 8 سال جنگ نظامی داشت و اکنون یمن، سوریه، عراق و افغانستان و دیگر کشورها نیز درگیر هستند. تهدیدات نیمه سخت شامل گروه‌های تکفیری و تجزیه‌طلب هستند که در کشور ایران هم با این دشمنان درگیر هستیم، تهدیدات نوین نیز از دیگر تهدیدات پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.

وی تهدیدات زیستی را یکی دیگر از نگرانی‎ها دانست و بیان کرد: بیوتروریسم در دریای خزر که امروز به یک دغدغه تبدیل شده از تهدیدات پدافند غیرعامل محسوب می‌شود، به رغم اینکه یکی از مهم‌ترین صادرکنندگان خاویار در دنیا بودیم اما به دلیل گسترش آلودگی آب صادرات از 300 تن به 1.5 تن کاهش یافته است.

رئیس پلیس پیشگیری و عملیات فرماندهی نیروی انتظامی کاشمر همچنین اظهار کرد: در سطح دنیا دو کمپانی یهودی وظیفه تهیه بذر و محصولات آلوده و ارسال آن‌ها را به کشورهای جهان سوم دارند، تولید محصولات تراریخته مشکلاتی را به وجود آورده است.

قاسمی در ادامه به تهدیدات سایبری و الکترومغناطیس اشاره کرد و گفت: امواج دکل‎های مخابراتی، سونوگرافی و... تأثیرات منفی بر بدن دارد. دشمن از طریق شبکه‎های اجتماعی به جاسوسی می‎پردازد، به طوریکه هر عکس و اطلاعاتی که از طریق این شبکه‎ها ارسال می‎شود، ابتدا توسط آن‌ها رصد می‎شود.

اهمیت پدافند غیر عامل در حوزه فرهنگی

در این مراسم علی طاهریان، رئیس آموزش و پرورش کاشمر گفت: در مسیر زندگی اجتماعی انسان‌ها روز به روز برای امنیت انسان‌ها و اجتماع پیشرفت‌های بسیاری به وجود آمده و تدابیر زیادی اندیشیده شده است.

وی افزود: امروزه همانند گذشته تهدیداتی مانند جنگ، ترس از بیماری و... کمتر و امید به زندگی بیشتر شده است، برای اینکه بشود در جامعه آسایش و امنیت خاطری برای شهروندان ایجاد شود باید از زمان جوانی و کودکی دانش‌آموزان با اهمیت پدافند غیرعامل در جامعه آشنا شوند.

طاهریان اظهار کرد: پدافند غیرعامل تلاش می‎کند به شهروندان و جامعه آموزش‌های لازم را برای داشتن زندگی ایمن در برابر بلایای طبیعی، تهاجمات فرهنگی، بداخلاقی‌های جامعه، آسیب‌های اجتماعی و آنچه ذهن و اعتقادات انسان را تهدید می‌کند ارائه دهد.

رئیس آموزش و پرورش کاشمر بیان کرد: باید از طریق پدافند غیرعامل آموزش‌های لازم را نسبت به آنچه که تهدیدی برای ارزش‌های اعتقادی، اخلاقی و انسانی محسوب می‌شود را ارائه داد و در برابر هرگونه تهدید از هم نوع و جامعه خود دفاع کرد.

طاهریان تصریح کرد: پدافند غیرعامل تنها مربوط به آگاهی و هوشیاری در برابر حمله متجاوزین نیست، باید برای همه تهدیدات آمادگی داشت، در دنیای امروزی با همه مشکلات و آسیب‌هایی که وجود دارد یک اصل است که باید همیشه به آن توجه داشت.

انتهای پیام
captcha