محافل قرآنی به سمت منازل سوق داده شود
کد خبر: 3854923
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

محافل قرآنی به سمت منازل سوق داده شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف لرستان با بیان این‌که سیاست و اولویت اوقاف، ترویج محافل خانگی قرآن است بر لزوم سوق دادن محافل قرآنی به سمت منازل تأکید کرد.

محافل قرآنی به سمت منازل سوق داده شودحجت‌الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا، با تشریح فعالیت‌های اوقاف در حوزه قرآن و برگزاری مسابقات سراسری قرآن، گفت: متأسفانه امروزه قرآن در جامعه ما بسیار مظلوم واقع شده است که می‎طلبد همه ما در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش کنیم.

وی با بیان این‌که وجود مشکلات در حوزه قرآن از ما سلب مسئولیت نمی‌کند بلکه مسئولیت ما را بیشتر می‌کند، برگزاری محافل قرآن خانگی را گامی در راستای خارج کردن قران از مهجوریت و مظلومیت دانست و اضافه کرد: محافل قرآنی خانگی علاوه‌بر اثرات معنوی آن موجب همدلی و اخوت بیشتر جامعه می‌شود.

مساجد و امام‌زادگان در اختیار اصحاب قرآن قرار می‎گیرد

حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان این‌که سیاست و اولویت اوقاف و امور خیریه لرستان ترویج محافل خانگی قرآن است، به تأکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه محافل خانگی قرآن اشاره کرد و افزود: ویژگی جلسات خانگی قرآن این است که علاوه‌بر برکت داشتن برای اهالی یک منطقه، قطعاً دوام بیشتری به‌دنبال دارد؛ لذا باید محافل قرآن را به سمت منازل سوق دهیم.

وی بر لزوم حضور بیشتر فعالان قرآنی در محلات و سطح روستاها تأکید کرد و افزود: تمام مساجد و امام‌زادگان آماده برگزاری برنامه‌های قرآنی و در اختیار اصحاب قرآن است.

مدیرکل اوقاف لرستان در ادامه اصل و اساس بسیاری از مشکلات و آسیب‌های گریبان‌گیر جامعه را به‌دلیل دوری از قرآن و بی‌توجهی به احکام قرآنی دانست و گفت: اگر نسبت به برنامه‌های قرآنی کم‌توجه باشیم متضرر خواهیم شد این در حالی‌است که به برکت قرآن می‌توان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد.

وی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت اساتید کشوری قرآن برای کسب رتبه‌های برتر در مسابقات کشوری و بین‌المللی قرآن تأکید کرد و افزود: برای این‌که یک حافظ یا قاری قرآن بتواند به رتبه‌های کشوری و بین‌المللی برسد حتماً باید از اساتید در سطح و تراز بین‌المللی بهره گیرد البته این امر دلیل بر نبود اساتید قرآن در سطح استان لرستان نیست‌ اما اگر بنا داریم در مسابقات قرآن رتبه برتر کشوری و بین‌المللی را کسب کنیم حتماً باید امکاناتی برای حضور اساتید ممتاز قرآنی فراهم شود.

مدیرکل اوقاف لرستان بر لزوم گردهمایی بیشتر فعالان قرآنی استان برای حل مشکلات حوزه قرآن تأکید کرد و گفت: این جلسات باید با استمرار بیشتر و با نظم بهتری برگزار شود و ما آمادگی برگزاری این برنامه‌ها را داریم.

انتهای پیام
captcha