بانوان مدیریت مصرف آب را بهتر انجام می‌دهند
کد خبر: 3853678
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶

بانوان مدیریت مصرف آب را بهتر انجام می‌دهند

گروه فرهنگی ـ مدیرعامل آبفای لرستان با اشاره به این‌که بانوان مدیریت مصرف آب را بهتر انجام می‌دهند، اظهار کرد: برای جلوگیری از هزینه‌های مضاعف باید صرفه‌جویی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

بانوان مدیریت مصرف آب را بهتر انجام می‌دهندبه گزارش ایکنا از لرستان، حمیدرضا کرموند، مدیرعامل آبفای لرستان، عصر امروز پنج‌شنبه، نهم آبان در همایش استانی «رد پای آب» و طرح ملی آموزشی «بانوی آب»  که با حضور معصومه ابتکار در خرم‌آباد برگزار شد، اظهارکرد: رعایت الگوی مصرف از آموزه‌های دینی ما و مورد تاکید ائمه اطهار است.

وی با ذکر این مطلب که احادیثی فراوان از صرفه‌جویی در آب را در دین اسلام داریم، اضافه کرد: تنش آبی امروز کلان شهرها ما را تهدید می‌کند این در حالی‌است که هر سال فاصله مراکز تامین آب از مراکز جمعیتی بیشتر می‌شود.

کرموند با اشاره به این‌که در لرستان برای استحصال و انتقال آب هزینه هنگفتی صرف می‌شود، ادامه داد: برای جلوگیری از هزینه‌های مضاعف باید صرفه‌جویی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

مدیرعامل آبفا لرستان با اشاره به این‌که بانوان مدیریت مصرف آب را بهتر انجام می‌دهند و برای ترویج فرهنگ صرفه جویی در وزارت نیرو برنامه‌های خوبی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: برای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی قراردادهایی با سمن‌ها و آموزش و پرورش لرستان منعقد شده است.

وی با ذکر این مطلب که بانوان با صرفه‌جویی در آب می‌توانند در اقتصاد خانواده نیز موثر باشند، افزود: صرفه‌جویی در مصرف موجب تخفیف هزینه آب است.

کرموند با اشاره به این‌که شرکت آبفا لرستان برای جلوگیری از هدررفت سیستم‌های هوشمندی در لرستان ابداع شده که مدیریت فشار آب را انجام می‌دهد، گفت: ایجاد پنج تصفیه‌خانه در لرستان و بازگردانی پساب در چرخه آب می‌تواند در صرفه‌جویی مصرف آب اثرگذار باشد.

مدیرعامل آبفا لرستان با یادآوری این مطلب که در لرستان سپر دفاعی در مقابل سیل نداریم، افزود: تاکید وزارت نیرو بر ساخت سد می‌تواند مانع سیل باشد.

انتهای پیام
captcha