تشکیل ۴۱ شرکت تعاونی در لرستان
کد خبر: 3853312
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

تشکیل ۴۱ شرکت تعاونی در لرستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به تشکیل تعاونی‌های جدید در استان طی شش‌ماهه سال جاری، گفت: در این مدت بیش‌از ۴۱ شرکت تعاونی خدماتی، توزیعی، تولیدی و دانش‌بنیان با عضویت یک هزار و ۴۵۲ نفر و ایجاد فرصت شغلی ۴۹۲ نفر در لرستان تشکیل شده‌است.

فرهنگ‌سازی کار گروهی؛ از رویکردهای وزارت تعاون استبه گزارش ایکنا از لرستان، علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، چهارشنبه، هشتم آبان‌ماه، در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل تعاونی‌های جدید در استان طی شش‌ماهه سال جاری، گفت: در این مدت بیش‌از ۴۱ شرکت تعاونی خدماتی، توزیعی، تولیدی و دانش‌بنیان با عضویت یک هزار و 452 نفر و ایجاد فرصت شغلی ۴۹۲ نفر در لرستان تشکیل‌ شده‌است.

وی با اشاره به میزان صادرات تعاونی‌‌های استان در سال جاری، عنوان کرد: در شش ماه نخست امسال میزان صادرات انجام‌شده توسط شرکت‌های تعاونی لرستان بالغ‌بر ۲۲ هزار و ۲۷۰ دلار شامل محصولات تعاونی استان به خارج از کشور بوده است.

آشتاب با تأکید بر نظارت مداوم و مستمر بر فعالیت تعاونی‌های استان، خاطرنشان کرد: در این مدت ۶۲۷ مورد بازرسی و نظارت از واحدهای تعاونی استان انجام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: در راستای توانمندسازی بخش تعاون استان آموزش‌هایی در زمینه حقوقی و مدیریت حرفه‌ای برای تعاونی‌ها ارائه‌ شده به‌طوری‌که در سال جاری ۲۶ هزار نفر ساعت آموزش‌ دیده‌اند.

وی با بیان این‌که یکی‌از رویکردهای وزارت متبوع فرهنگ‌سازی کار جمعی و گروهی است، بیان کرد: فعالیت‌های اقتصادی با تعاون، همکاری و مشارکت جمعی از دوام و بقای بیشتری برخوردارند و می‌توانند در ایجاد فرصت‌های شغلی بادوام اثرگذار باشند.

انتهای پیام
captcha