سهم مسئولان و خانواده‌ها در رفع نیازهای کودکان مشخص شود
کد خبر: 3847910
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

سهم مسئولان و خانواده‌ها در رفع نیازهای کودکان مشخص شود

گروه فرهنگی ــ معاون استاندار لرستان با تأکید بر شناسایی نیازهای کودکان، گفت: سهم خانواده و جامعه در رفع این نیازها مشخص شود و آموزه‌های دینی را در برنامه‌ریزی‌هایمان مدنظر قرار دهیم.

ثمیبه گزارش ایکنا از لرستان، هم‌زمان با آغاز هفته ملی کودک، تعدادی از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیرکل کانون، معاون فرهنگی اجرایی و تعدادی از کارشناسان کانون پرورش فکری لرستان یک‎شنبه، چهاردهم مهر با محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری و ناهید پرویزپور، دبیر کنوانسیون حقوق کودکان در لرستان و مدیرکل امور بانوان استانداری در قالب کارگروه تخصصی کودک دیدار کردند.

در این نشست، محمدجواد محمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: امسال برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «آینده را باید ساخت» در دو محور ویژه‌‌برنامه‌های کودکان و ویژه‌‌برنامه‌های مربیان، معلمان، اولیای تربیتی و والدین از سیزدهم مهر در مراکز شهرستان‌ها آغاز شده و تا نوزدهم مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: برجسته‌سازی اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان، هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک، ایجاد فضای بانشاط برای کودکان، توجه به هویت ملی و حقوق کودک و بهره‌گیری از آموزه‌های دین مبین اسلام از اهداف برگزاری هفته ملی کودک است.

محمدی برگزاری مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی در پانزدهم مهرماه، برپایی نمایشگاه آثار هنری اعضا در مراکز، دیدار کودکان و نوجوانان با مسئولان، عیادت از کودکان بیمار در بیمارستان‌ها، برگزاری کارگاه‌های تخصصی با حضور کارشناسان سازمان‌های هلال‌احمر، بهزیستی و تبلیغات اسلامی، ازجمله برنامه‌های هفته ملی کودک در استان لرستان است.

وی از اجرای تعزیه‌خوانی در هفته ملی کودک خبر داد و اضافه کرد: گروه تعزیه‌خوانی آقا حسین متشکل‌ از ۲۰ عضو کودک و نوجوان مرکز فرهنگی و هنری شماره چهار خرم‌آباد یکی‌از وقایع روز کربلا را به‌صورت تعزیه‌خوانی به نمایش درمی‌آوردند.

در بخش بعدی این نشست بیانیه کودکان و نوجوانان لرستانی توسط هلیا چنگایی، عضو کانون به نمایندگی از سوی همه بچه‌های لرستان قرائت شد و در ادامه گوشه‌ای از فعالیت‌های کانون پرورش فکری لرستان در قالب کلیپ به نمایش درآمد.

در بخش بعدی نشست کارگروه تخصصی کودک محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان گفت: کودکان آینده‌سازان جامعه هستند و ما باید با برنامه‌ریزی و هماهنگی بین دستگاه‌های متولی تلاش کنیم تا این قشر به‌خوبی تحویل جامعه داده شوند.

وی با اشاره به شعار هفته ملی کودک، «آینده را باید ساخت»، افزود: اول باید نیازهای کودکان در جامعه شناسایی شوند و سهم ما و خانواده و جامعه در رفع این نیازها مشخص شود و آموزه‌های دینی را در برنامه‌ریزی‌هایمان مدنظر قرار دهیم و زندگی اهل‌بیت(ع) را به‌عنوان الگو قرار دهیم و آن‌را در جامعه نهادینه کنیم.

معاون استانداری لرستان ادامه داد: حواس‌مان باشد که کودکی کردن را از کودکان‌مان نگیریم، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که این قشر به‌درستی رشد کنند و برای پذیرفتن مسئولیت در جامعه آماده شوند، در این میان، مربیان و معلمان نقش مهمی را در تربیت کودکان برعهده دارند.

وی گفت: ذهن کودک مانند سنگ صیقل یافته است که هر آن‌چه بر روی آن حک شود تا ابد باقی می‌ماند و پدر و مادر، مربیان و معلمان به این نکته توجه داشته باشند و مباحث تربیتی و اغناسازی را با حساسیت و دقت و توجه به الگوهای اسلامی انجام دهند.

معاون استانداری لرستان با اعلام آمادگی برای تعامل و پشتیبانی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری، ابراز امیدواری کرد کودکان و نوجوانان لرستان و سراسر ایران اسلامی هفته‌ای با نشاط پیش‌رو داشته باشند و در طول سال نیز این برنامه‌ها تداوم داشته باشد.

در بخش پایانی این نشست از چند عضو برتر کانون از سوی معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان و دبیر کنوانسیون حقوق کودکان در لرستان و مدیرکل امور بانوان، تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha