سونامی سالمندی؛ معضل پیش‌روی لرستان
کد خبر: 3840848
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

سونامی سالمندی؛ معضل پیش‌روی لرستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان این‌که در این استان با سونامی سالمندی مواجه‌ایم، گفت: شهرهای استان کم‌کم به جرگه شهرهای پیر می‌پیوندند.

سونامی سالمندی؛ معضل پیش‌روی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فاطمه‌زهرا توکلی، مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان شنبه، شانزدهم شهریور در دیدار با معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اظهار کرد: اگرچه سازمانی حمایتی شناخته شدیم اما با توجه به مسئولیت متعدد و سنگینی که بر عهده سازمان گذاشته شده آن نگاه تخصصی و علمی خود را حفظ می‌کنیم.

وی با بیان این‌که از بحث پیشگیری تا بازتوانی و توان‌بخشی ورود کردیم و طیف وسیعی از اقشار جامعه در گروه‌های مختلف از قبل تولد تا زمان مرگ تحت پوشش سازمان ماست، بیان کرد: ایجاد شرکای کاری و همکاری دستگاه‌های تخصصی که دغدغه و نگاه مشترک دارند بسیار ارزشمند است و برای ما فرصت محسوب می‌شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان این‌که در شیوع معلولیت جزو 10 استان کشور هستیم، اضافه کرد: امیدوارم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان شاهد کاهش رشد معلولیت در استان باشیم.

توکلی در خصوص شنوایی‌سنجی در استان بیان کرد: پوشش 99 درصدی شنوایی‌سنجی بسیار خوب است و امیدوارم این پوشش به 100 درصد برسد؛ حوزه پیشگیری بهزیستی آمادگی ارائه خدمات در این راستا را دارد.

وی با بیان این‌که در استان با سونامی سالمندی مواجه‌ایم، گفت: شهرهای استان کم‌کم دارند به جرگه شهرهای پیر می‌پیوندند.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به غربالگری ژنتیک اضافه کرد: بخش سختی از کار غربالگری را به ما سپردند و این در حالی‌است که در این راستا مبالغ زیادی به آزمایشگاه طرف قرارداد بدهکار شدیم.

توکلی با بیان این‌که 78 فرآیند خدمت داریم که اعتبارات این سازمان در برابر اعتبارات سایر دستگاه‌ها ناچیز است، در خصوص غربالگری ژنتیک و منابع اعتباری، گفت: چنانچه اعتبارات خوبی برای این امر تأمین شود قطعاً انجام خواهد شد.

انتهای پیام

captcha