امر به معروف بالاترین خصلت اجتماعی است
کد خبر: 3839093
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

امر به معروف بالاترین خصلت اجتماعی است

گروه اجتماعی ــ معاون استاندار کرمان امر به معروف و نهی از منکر را یک فریضه بزرگ دانست و گفت: این فریضه بالاترین خصلت اجتماعی افراد است.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان امروز یکشنبه، 10 شهریور در همایش مسئولان امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان، نهضت حسینی، مطالبه‌گری و مسئولیت اجتماعی را شعار این هفته دانست و در ادامه به تشریح نهضت امام حسین(ع) پرداخت و گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه «عبادی ـ اجتماعی» و «عبادی ـ سیاسی» است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم درباره امر به معروف و نهی از منکر افزود: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند، «تمام کارهای نیک و حتی جهاد در راه خدا در کنار امر به معروف و نهی از منکر چیزی نیست» که خود نشان‌دهنده اهمیت این موضوع در دین مبین اسلام است.

معاون استاندار کرمان به تبیین برکات امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر بالاترین خصلت اجتماعی افراد است و در نهج‌البلاغه هشدار داده شده که «مسلمانان نباید این دو فریضه را ترک نکنند و اگر ترک کنند، اشرار بر آن‌ها حاکم خواهد شد و برای خلاصی از آنها دعا می‌کنید اما دعای شما اجابت نمی‌شود زیرا حرکتی انجام نداده‌اید».

وی امر به معروف و نهی از منکر را یک فریضه بزرگ دانست و گفت: در جامعه زمینه منکر فراهم است و به سرعت رشد می‌کند و باید قبل از اشاعه این منکرات اقدام کنیم زیرا همواره پیشگیری بهتر از درمان است و باید در این راستا همه افراد جامعه و حتی دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند و اگر دستگاه‌ها مصداقی برای این فریضه ندارند ما به آن‌ها چند مصداق خواهیم داد.

یادآور می‌شود، هفته اول ماه محرم به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده است؛ ضمن‌ آنکه قانون حمایت از امران به معروف در دوم اردیبهشت‌ماه 94 در مجلس شورای اسلامی تصویب و به همه دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شده است.

انتهای پیام

captcha