اجرای طرح ملی «توانمندسازی زنان سرپرست خانوار» در سمنان
کد خبر: 3830974
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷

اجرای طرح ملی «توانمندسازی زنان سرپرست خانوار» در سمنان

گروه اجتماعی ــ معاون آموزشی جهاد‌دانشگاهی استان سمنان از اجرای طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان خبر داد و گفت: ۱۱ هزار و ۳۴۲ زن سرپرست خانوار زیر ۵۵ سال در سمنان شناسایی شدند.

اجرای طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سمنان

علی منصفی‌راد، معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان در گفت‌وگو با ایکنا از سمنان، از اجرای طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان خبر داد و گفت: این طرح هم‌زمان در ۲۴ استان کشور با هدف‌گذاری اشتغال پایدار برای زنان سرپرست خانوار در سمنان نیز برنامه‌ریزی‌ شده است.

به گفته وی؛ ۱۱ هزار و ۳۴۲ زن سرپرست خانوار زیر ۵۵ سال در استان سمنان شناسایی شدند که در این راستا این طرح هم‌اکنون با مشارکت مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری به عنوان کارفرمای طرح، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان ناظر طرح و جهاد دانشگاهی استان سمنان به عنوان مجری در حال اجراست.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان بابیان اینکه طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی خواهد بود، یادآور شد: جهاددانشگاهی به عنوان مجری این طرح وظیفه شناسایی، انتخاب و تعیین زنان سرپرست خانوار واجد شرایط را عهده‌دار است.

منصفی‌راد با اشاره به اینکه با توجه به الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، پس از فرآیند توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، در صورت نیاز، برای اتصال به بازار کار، حمایت‌های قانونی و مالی از زنان سرپرست خانوار توانمند شده پس از تأیید کارفرما و ناظر طرح می‌شود، افزود: بررسی اولویت و ظرفیت منطقه، بررسی و تأیید طرح‌ها، توانمندسازی متقاضیان، اتصال به بازار، توسعه بازار و شبکه فروش محصولات، حمایت مالی و غیرمالی و پایش، ارزیابی و نظارت بر طرح‌ها از جمله اقدامات و برنامه زمان‌بندی این طرح ملی است.

وی بیان کرد: خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار و پیشگیری از ورود به چرخه حمایتی، بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانوار، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و اتصال صاحبان کسب‌وکار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه‌های پیشرو از جمله اهداف کیفی طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کشور است.

انتهای پیام

captcha