تعدد رسانه در مازندران، فرصت است/ مازندران رتبه دوم رسانه در کشور
کد خبر: 3830306
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
در دیدار رئیس جهاد دانشگاهی با مدیر کل ارشاد مازندران؛

تعدد رسانه در مازندران، فرصت است/ مازندران رتبه دوم رسانه در کشور

گروه اجتماعی ــ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: معتقدم تعدد رسانه در استان یک فرصت است و اغلب آنها نسبت به مسائل توسعه‌ای استان دغدغه‌مند بوده و بهتر است مسئولان استان به رسانه‌ها اعتماد کنند.

تعدد رسانه در مازندران، فرصت است/ مازندران رتبه دوم رسانه در کشوربه گزارش ایکنا از مازندران واحد عبدالهیان، رئیس جهاد دانشگاهی صبح امروز پنجم مردادماه با عباس زارع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این نشست عباس زارع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اظهار کرد: بیش از 400 رسانه در استان فعالیت دارند و از نظر تعدد رسانه رتبه دوم را در کشور داریم.
وی ادامه داد: رسانه‌های مازندران فضای عمومی استان را مدیریت می‌کنند و قاطبه این افراد جوان و دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.
زارع فضای رسانه‌ای استان را سالم ارزیابی و تصریح کرد: معتقدم تعدد رسانه در استان یک فرصت است و اغلب آنها نسبت به مسائل توسعه‌ای استان دغدغه‌مند بوده و بهتر است مسئولان استان به رسانه‌ها اعتماد کنند.
وی از برخی مدیرانی که با رسانه خاص همراه هستند، انتقاد کرد و افزود: مدیران دستگاه‌ها باید از انحصار رسانه‌ای در حوزه اطلاع‌رسانی دستگاه خود پرهیز کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره نقادی رسانه‌ها در استان، گفت: اگر چند رسانه با گرایش‌های مختلف نقدی منصفی را بر عملکرد مسئولی وارد کنند آن نقد بر مسئول وارد خواهد بود اما اگر یک رسانه در استان نقد یکطرفه داشته باشد، چندان قابل اعتنا نیست.
زارع گفت: متاسفانه اغلب خبرنگاران دریافت حداقلی ندارند و سازمان تامین اجتماعی نیز برای بیمه آنها سخت‌گیری می‌کنند ولی همه مدیران انتظار دارند که رسانه‌ها در اغلب برنامه‌هایشان حضور داشته باشند، اما هیچگاه برای اقتصاد رسانه فکر اساسی نشده است.
در ابتدای این نشست مهندس عبدالهیان ضمن تبریک انتصاب شایسته عباس زارع در سمت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، گفت: جهاد دانشگاهی یک نهادی عمومی غیردولتی خود درآمد و خودهزینه است و بخشی از هزینه‌هایش را از طریق انجام فعالیت‌های پژوهشی در دستگاه‌های اجرایی تامین می‌کند.

حمایت جهاد دانشگاهی از آموزش و اشتغال رسانه‌ای
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه حوزه رسانه مازندران نیازمند ساماندهی است، افزود: در طرح مشاغل خانگی، پیشنهاد دادیم، آمادگی داریم در صورت شامل شدن چتر حمایتی مشاغل خانگی، حمایت از آموزش و اشتغال 50 نفر در حوزه رسانه را تقبل نمائیم.
عبدالهیان با اشاره به ظرفیت جهاد دانشگاهی مازندران در حوزه پژوهشی و نیز بخش افکارسنجی و انتشارات، تصریح کرد: در زمینه چاپ کتاب سالانه 50 تا 60 عنوان کتاب به چاپ می‌رسانیم و در زمینه افکار سنجی به مدیران دستگاه‌ها توصیه می‌کنیم برای اخذ تصمیمات آگاهانه و منطقی از ظرفیت ایسپا جهاد دانشگاهی استان بهره ببرند.
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی، افزود: دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا ظرفیت خوبی در حوزه رسانه‌ای است که با انتشار دیدگاه های تخصصی سرآمدان دانشگاه و نیز مدیران دستگاه‌ها تلاش می‌کنند نقش مثبتی را در توسعه همه جانبه استان ایفا ‌کنند.
در ادامه سیده زینب تقوی عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی مازندران گفت: جهاد دانشگاهی مازندران فعالیت‌های مختلفی در حوزه فرهنگی در دانشگاه‌های استان دارد که جنبه درآمدزایی نداشته و به عنوان یک فعالیت ارزشی و مطابق با دغدغه‌های مقام معظم رهبری پیگیری می‌کند.

برگزاری مناظرات دانشجویی در مازندران

وی افزود: پیگیری منویات رهبری در برگزاری مناظرات دانشجویی در دانشگاه‌ها که به نوعی اجرای طرح کرسی‌های آزاد اندیشی است نمونه‌ای از این اقدامات فرهنگی جهاد دانشگاهی است که هشتمین دوره آن تا آخر مردادماه برگزار می‌شود.
تقوی تصریح کرد: خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) و خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دو رسانه مهمی است که جهاد برای ادامه فعالیت آنها در راستای تحقق مسائل توسعه استان و تبیین نگاه دینی و ترویج آن در عموم جامعه، هزینه می‌کند که در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری اجتماعی برای نظام است.

انتهای پیام

captcha