مرکز افق در امامزاده زیدبن‌علی(ع) خرم‌آباد را‌ه‌اندازی شد
کد خبر: 3810126
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

مرکز افق در امامزاده زیدبن‌علی(ع) خرم‌آباد را‌ه‌اندازی شد

گروه فرهنگی ـ با حضور معاون فرهنگی اوقاف لرستان، رئیس اداره اوقاف خرم‌آباد و هیات‌امنای امامزاده زیدبن علی(ع) خرم‌آباد اولین مرکز افق در امامزاده زیدبن علی(ع) خرم‌آباد راه‌اندازی شد.

مرکز افق در امامزاده زیدبن‌علی(ع) خرم‌آباد را‌ه‌اندازی شدبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان، چهارشنبه، هجدهم اردیبهشت‌ماه، در جلسه‌ای که در محل امامزاده زیدبن علی(ع) با حضور رئیس اداره اوقاف شهرستان خرم‌آباد و هیأت‌امنای این امامزاده برگزار شد، به نقش مرکز افق در امامزادگان و بقاع متبرکه پرداخت.
وی گفت: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص آشنایی با مسائل روز و شناخت آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات اجتماعی و بر اساس دستورالعمل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ستاد استانی راه‌اندازی مراکز افق در امامزادگان شاخص با حضور معاونین ستادی تشکیل گردید که مقرر شد در مرحله اول در شش امامزاده شاخص استان شامل امامزاده زیدبن علی(ع) خرم‌آباد، امامزاده محمدبن حسن(ع) الیگودرز، امامزاده محمد(ع) و ابوالوفا کوهدشت، امامزاده احمد(ع) پلدختر و امامزاده ابراهیم(ع) دلفان راه‌اندازی شود.
عباس‌زاده با اشاره به این‌که کلمه «افق» مخفف اجتماعی، فرهنگی، قرآنی است که تا قبل از این در بقاع مراکز فرهنگی قرآنی اجتماعی وجود داشت و برنامه‌هایی را نیز انجام می‌دادند، عنوان کرد: این مرکز  به‌صورت تخصصی در کنار هیأت‌امناها عهده‌دار انجام وظایفی در جهت مسائل اجتماعی، فرهنگی و قرآنی خواهد بود.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان، ادامه داد: در این مرکز سه نفر به‌عنوان اعضا انتخاب که مدیر مرکز افق نیز از بین آن‌ها انتخاب و کلیه برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی زیر نظر اوقاف و توسط این مرکز انجام خواهد شد.
وی جلسات تخصصی و عمومی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده‌ها و جوانان را یکی از وظایف این مرکز دانست و افزود: اعضای این مرکز با شناخت و آگاهی نسبت به جامعه و در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام به برگزاری جلسات با موضوعات مرتبط برای جامعه هدف خواهند نمود.
عباس‌زاده هدف از راه اندازی مرکز افق را واگذاری امورات امامزاده به هیأت‌امنا و این مرکز عنوان کرد و افزود: نظر ریاست محترم سازمان اوقاف بر این است که بقاع کاملاً مردمی باشد و توسط مردم اداره شود ضمن اینکه ادارات اوقاف نیز نظارت بر انجام کارها را دارد.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان، در پایان از فعالیت هیأت‌امنای امامزاده زیدبن علی (ع) خرم‌آباد تشکر و ابراز امیدواری نمود با راه اندازی مرکز افق اقدامات چشم‌گیری در برنامه های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی توسط هیأت‌امنا صورت گیرد.

انتهای پیام 

captcha