انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و شورای شهر همدان
کد خبر: 3775890
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و شورای شهر همدان

گروه فرهنگی ـ تفاهم‌نامه همکاری با محوریت «افکارسنجی» بین جهاد دانشگاهی و شورای اسلامی شهر همدان منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و شورای شهر همدان

به گزارش ایکنا از همدان، اکبر اسدی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان در آیین انعقاد این تفاهم‌نامه که امروز، 5 دی‌ماه برگزار شد، بر استفاده هر دو مجموعه از ظرفیت‌های یکدیگر تأکید کرد و گفت: جهاددانشگاهی توانسته علم را به فناوری و فناوری را به ثروت تبدیل کند.
اسدی افزود: جهاددانشگاهی دارای 23 پژوهشکده و پژوهشگاه است و در حوزه های مختلف، ورود موفقیت‌آمیزی داشته است.
وی با اشاره به بودجه کم دولتی این نهاد اظهار کرد: بیشتر درآمدهای جهاددانشگاهی با اتکاء به خود است و قوت و قدرت این نهاد انقلابی به علت برخورداری از بودجه دولتی نیست.
وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: خبرگزاری ایسنا به علت اتصال به بدنه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، توانسته به خوبی در مسیر اطلاع رسانی حرکت کند و مورد وثوق آحاد جامعه قرار گیرد.
اسدی خاطرنشان کرد: ایسنا مجموعه‌ای پویا و بانشاط است که مسئولان به آن اقبال نشان می‌دهند و مردم به آن اعتماد دارند.
وی با اشاره به فعالیت‌های علمی و مثمر ثمر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران نیز بیان کرد: افکارسنجی در دنیا بعنوان یک صنعت به شمار می‌رود و جهاد دانشگاهی توانسته با مشارکت اساتید و دانشجویان این مجموعه علمی و پژوهشی را در کل کشور ایجاد نماید و پل ارتباطی خوبی بین مردم و مسئولین بوجود آورد.
اسدی همچنین مراکز آموزشی جهاددانشگاهی را از مراکز معتبر معرفی کرد و از اقبال خوب مردم به این مراکز خبر داد.
وی ضمن معرفی فعالیت‌های مختلف معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی همدان افزود: جهاد دانشگاهی در سطح ملی به حوزه های مختلف پژوهشی بخوبی و رورد پیدا کرده و در هر کدام از حوزه های پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی و حوزه علومانسانی موجب دستاوردهای بسیار خوبی گردیده است.

مهمترین فعالیت‌های مدیریت شهری
کامران گردان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز جهاد دانشگاهی را پتانسیل خوبی برای شهر برشمرد و با اشاره به تعداد دانشجویان مراکز دانشگاهی این نهاد، آن را فرصتی مغتنم برای برنامه ریزان شهری دانست.
‌گردان با اشاره به اینکه شهرداری جای آزمون و خطا نیست و باید از روش‌های علمی در اداره شهر کمک گرفت، بیان کرد: 8 کمیسیون در شورای شهر همدان فعال است که هریک تخصصی ویژه دارد و می توان از جهاد دانشگاهی در کمیسیونهای مربوطه استفاده کرد.
گردان همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره معرفی شهروندان برگزیده همدان در نیمه نخست امسال، تصریح کرد: در این جشنواره از ظرفیت اساتید دانشگاه به خوبی استفاده شد.
وی اعلام آمادگی کرد امکانات شهرداری و شورای شهر برای معرفی فعالیت‌های جهاددانشگاهی در اختیار این نهاد قرار گیرد.
گردان همچنین خاطرنشان کرد: شورای شهر آمادگی حمایت از پایان نامه های دانشجویی با محوریت مدیریت شهری را دارد.
سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌های مدیریت شهری، پیوند با مراکز دانشگاهی است.
جواد گیاه شناس تأکید کرد: در مرکز پژوهش‌های شورای شهر پتانسیل‌های خوبی وجود دارد و بناست جمعی از نخبگان در مدیریت شهری وارد شوند تا از هدر رفت منابع جلوگیری شود.
وی با اشاره به همت شورای شهر برای ایجاد مدیریت شهری در خور شان مردم همدان، ادامه داد: اساتید خوبی در دانشگاههای همدان و جهاددانشگاهی حضور دارند که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.
مرتضی حضرت‌زاده، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری همدان نیز گفت: تعامل و همکاری مناسبی بین جهاددانشگاهی و شهرداری در زمینه آموزشی وجود دارد.
‌حضرت‌زاده اظهار کرد: کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی شهرداری همدان به جهاددانشگاهی محول می ‌شود و بازخورد خوبی ‌بین همکاران دارد.
انتهای پیام

captcha