اجرای طرح «مبین» در مدارس لرستان
کد خبر: 3767019
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷

اجرای طرح «مبین» در مدارس لرستان

گروه فرهنگی ـ سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان از اجرای طرح «مبین» به‌منظور آموزش نیروی انسانی مدیریت برنامه «یاوران نماز» در مدارس استان خبرداد.

اجرای طرح «مبین» ویژه طرح «یاوران نماز» در مدارس لرستان

اسدالله عباس‌زاده، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در تشریح فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان از اجرای طرح «مبین» در سال‌تحصیلی جاری، خبرداد و گفت: این طرح به‌منظور آموزش نیروی انسانی مدیریت برنامه یاوران نماز در مدارس استان اجرا می‌شود.
وی با اشاره به وجود بیش‌از ۱۵۰حافظ دانش‌آموز و فرهنگی در آموزش و پرورش لرستان، توسعه فرهنگ قرآن، عترت و نماز در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان را یکی‌از اولویت‌ها و رویکردهای مهم آموزش و پرورش لرستان در سال‌تحصیلی جاری است.ذکر کرد و افزود: با حذف آزمون‌ها و کاهش نگرانی‌های درسی از دوره ابتدایی، می‌توانیم دانش‌آموزان را با آموزه‌های قرآن آشنا کنیم تا بتوانند فعالیت‌های ارزشمند خود را دنبال کنند.
سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان از نماز به‌عنوان پیشانی فعالیت‌های پرورشی در آموزش و پرورش لرستان یاد کرد و ادامه داد: کتاب «ندای رحمت» که مشتمل‌بر مجموعه دستورالعمل‌های مربوط به فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز است، به مدارس استان ارسال شده است.
عباس‌زاده با اشاره به وجود یک‌هزار و چهارصد و پنجاه نمازخانه مستقل در مدارس استان لرستان، گفت: در مدارس استان نماز جماعت به امامت روحانیت معزز و در مدارس زیر نُرم توسط فرهنگیان اقامه می‌شود.
وی از اجرای طرح امام‌شناسی (مصباح الهدی) در حوزه عترت خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر یکی‌از فعالیت‌های شاخص و اصلی آموزش و پرورش استان حفظ آیات قرآن با رویکرد جزء سی قرآن کریم است.
انتهای پیام

captcha