برنامه‌های فرهنگی تأثیرگذار باشد
کد خبر: 3761621
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲

برنامه‌های فرهنگی تأثیرگذار باشد

گروه فرهنگی - سرپرست معاونت فرهنگی ارشاد لرستان با بیان این‌که برنامه‌های فرهنگی باید تأثیرگذار باشند، گفت: زمانی به یک برنامه می‌گویند برنامه‌ فرهنگی که تأثیرگذار باشد و در صورت تزریق به جامعه، سریع مورد پذیرش قرار گیرد.

دولتشاه

به گزارش ایکنا از لرستان، ناصر دولتشاه، سرپرست معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان دوشنبه، 14 آبان‌ماه در جلسه کمیته فرهنگی تبلیغی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی با رویکرد عفاف و حجاب و حقوق شهروندی، گفت: دشمن برنامه های فرهنگی مدونی برای مبارزه با عفاف و حجاب دارند، ببینیم ما برای ترویج عفاف و حجاب چه برنامه‌هایی داریم.
وی با بیان این‌که ما در برابر این همه هجمه چکار می‌توانیم بکنیم، عنوان کرد: چشم‌ها را باید باز کرد و دید در فضای واقعی و مجازی چه خبر است، درواقع برنامه فرهنگی باید تأثیرگذار باشد، زمانی به یک برنامه می‌گویند برنامه‌ فرهنگی که تأثیرگذار باشد و در صورت تزریق به جامعه، سریع مورد پذیرش قرار بگیرد.
دولتشاه افزود: قاعده تبلیغ یعنی این‌که یک چیز بد را خیلی خوب و یک چیز خوب را خیلی بد جلوه دهید، و عمده فعالیت‌های فرهنگی تبلیغ است، یعنی اساس کار فرهنگی تبلیغ است چون ماهیت آن بر تبلیغ استوار است، هدف از فرهنگ‌سازی این است که آن فرهنگ را تبلیغ کنیم، و مخاطب کار فرهنگی انسان است و هدف ما تغییر نگرش انسان یا حداقل هدایت نگرش انسان یا حفظ نگرش انسان است، چراکه بحث بر سر نگرش‌هاست.
سرپرست معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: دید ما باعث می‌شود که چادر مستدام شود یا به یک ابزاری برای رد شد از یک برهه زمانی تبدیل شود، اگر می‌خواهیم یک کار را انجام دهیم، آن کار را درست انجام دهیم ببینیم چقدر نتیجه دارد.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب لرستان در ماه جاری، عنوان کرد: جهت برگزاری این نمایشگاه در حال جلب همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی هستیم، این نمایشگاه کتاب برای همه مردم است، سال گذشته نزدیک به 120 هزار نفر از نمایشگاه کتاب لرستان بازدید کردند یعنی و از هر خانواده حداقل یک نفر از نمایشگاه بازدید کرده‌است.
دولتشاه با تأکید بر این‌که مینیاتوریست‌های ما از این عفاف و حجاب زیبایی آفریدند، اظهار کرد: چطور برای ما سخت است که یک برنامه فرهنگی در این رابطه ایجاد و برگزار کرد، مشکل ما این است که فکر می‌کنیم، هرآنچه را که داریم بد است و هرآنچه دیگران دارند خوب است، این فرهنگ را یا نمی‌دانیم چگونه به مردم بگوییم، باید داشته‌ها را یادآوری کرد و به داشته‌ها افتخار کرد و برای آن‌ها برنامه داشت، متاسفانه ما این روزها در زمینه عفاف و حجاب محل طمع خیلی از افراد، دولت‌ها و ... شده‌ایم که می‌خواهند نظام را به چالش بکشانند.
سرپرست معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با بیان این‌که ما باید کار فرهنگی درست و ریز انجام دهیم، تصریح کرد: نمایشگاه کتاب لرستان در سال‌جاری با حضور 300 ناشر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha