بهزیستی به تنهایی مسئول رفع نیازهای معلولان نیست/لزوم همکاری سایر دستگاه‌ها
کد خبر: 3756170
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵

بهزیستی به تنهایی مسئول رفع نیازهای معلولان نیست/لزوم همکاری سایر دستگاه‌ها

گروه فرهنگی - مدیرکل بهزیستی استان لرستان اظهار کرد: برای رفع نیازهای معلولان جامعه نباید تنها به بهزیستی اکتفا کرد بلکه همکاری سایر دستگاه‌ها ضروری بوده و امید است شاهد توانمندی و شکوفایی هرچه بیشتر استعدادهای این عزیزان در همه سطوح باشیم .

بهزیستی به تنهایی مسئول رفع نیازهای معلولان نیست/سایر دستگاه‌ها همکاری کنند

به گزارش ایکنا از لرستان، فاطمه‌زهرا توکلی، مدیرکل بهزیستی استان لرستان، دوشنبه 23 مهرماه، در جمع خبرنگاران، گفت: در حال حاضر شش هزار 685 نابینا در استان وجود دارد که باید برای رفاه معلولان و نابینایان در جامعه رمپ‌ها و علائم لازم نصب شود و بتوانیم موانع فیزیکی را برای آنان برطرف کنیم.
وی با اشاره به این‌که روشندلان عزیز باید در خصوص حقوق شهروندی، اشتغال و خدمات مورد نیاز خود از تمام نهادها و ارگان‌ها مطالبه‌گر باشند، عنوان کرد: متاسفانه در فرهنگ ترافیک نحوه برخورد با عصای سفید دیده نشده است و تعرض به فضای پیاده رو را شاهدیم که این امکان عبور نابینایان را با موانعی مواجه کرده است .
توکلی با بیان این‌که با توجه به تغییر سبک زندگی و افزایش آمار تصادفات جاده‌ای هر روز بر تعداد معلولان جامعه افزوده می‌شود، افزود: همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در حل معضلات و مشکلات روشندلان و معلولان ضروری است.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان با اشاره به این‌که شعار رفع تبعیض به منظور حضور برابر نابینایان در اجتماع زمانی محقق می‌شود که نابینایان بدون دغدغه در محیط‌ عمومی حضور پیدا کنند تا بتوانند در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی و فرهنگی بدرخشند، عنوان کرد: برای رفع نیازهای معلولان جامعه نباید تنها به بهزیستی اکتفا کرد بلکه همکاری سایر دستگاه‌ها ضروری بوده و امید است شاهد توانمندی و شکوفایی هرچه بیشتر استعدادهای این عزیزان در همه سطوح باشیم.

انتهای پیام

captcha