تشکیل شورای هماهنگی دانش‌نامه دفاع مقدس در شهرستان‌های لرستان
کد خبر: 3742809
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴

تشکیل شورای هماهنگی دانش‌نامه دفاع مقدس در شهرستان‌های لرستان

گروه فرهنکی ـ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی دانش‌نامه دفاع مقدس شهرستان‌های لرستان، اظهارکرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ۳۰ پژوهش‌گر در زیمنه دانش‌نامه دفاع مقدس را آموزش داده است.

 تشکیل شورای هماهنگی دانش‌نامه دفاع مقدس در شهرستان‌های لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الله ناصرپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، پنج‌شنبه، هشتم شهریور در جلسه هماهنگی تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس استان لرستان در سالن جلسات دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهارکرد: دانش‌نامه دفاع مقدس استان لرستان با ۹۳۰ مدخل و محوریت‌های خاصی ازجمله محور‌های نظامی، اجتماعی و فرهنگی، نقش رزمندگان، مردم و نهاد‌های استان را در دفاع مقدس بیان می‌کند.
وی به تشکیل شورای هماهنگی دانش‌نامه دفاع مقدس شهرستان‌های استان لرستان اشاره و تصریح کرد: جلسات متعددی با فرمانداران شهرستان‌ها برگزار و مقرر شد که علاوه‌بر احراز آمادگی برای تدوین دانش‌نامه شهرستان‌ها، تمامی سازمان‌ها‌ی تابعه فرمانداری‌ها، مدارک و اسناد مربوط به دوران دفاع مقدس را به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تحویل دهند.
ناصرپور با بیان این‌که پژوهش‌گران باید تخصص تدوین دانش‌نامه را داشته باشند، افزود: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ۳۰ پژوهش‌گر را آموزش داده و دوره‌های تخصصی را برای آن‌ها برگزار کرده است، که اکنون آماده هستند تا کار تدوین دانش‌نامه را شروع کنند.
وی گفت: هر قسمت از مداخل شهدا باید یک مقاله از آن تهیه شود که شامل زندگی‌نامه، رشادت‌ها و رفتار فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی شهید از بدو تولد تا شهادت باشد و نیز به‌صورت میدانی تدوین شوند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: تدوین دانش‌نامه، نوشتن تاریخ یک کشور و یک ثروت فرهنگی است، یک ثروتی که باعث تربیت نسل آینده می‌شود و انسان‌ساز است.
وی با بیان این‌که چندین سال از دوران دفاع مقدس می‌گذرد و هنوز دانش‌نامه دفاع مقدس استان لرستان تدوین نشده است، اظهار داشت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان لرستان در شش ماه اخیر، فعالیت‌های چشم‌گیری ازجمله شناسایی و تصویب ۹۳۰ مداخل را داشته و با تشکیل پرونده‌های علمی مداخل، درصدد است تا عقب‌افتادگی این فعالیت مهم را در قیاس با سایر استان‌ها با عمل جهادی و دلسوزانه همکاران و مسئولین محترم دستگاه‌های اجرایی، جبران کند.

انتهای پیام

captcha