نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف مستلزم برنامه‌ریزی صحیح است
کد خبر: 3727014
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف مستلزم برنامه‌ریزی صحیح است

گروه اجتماعی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار فرهنگ با اشاره به اینکه حجاب میان خانواده‌ها و دختران ایرانی باید ارزش‌گذاری و نهادینه شود، گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت‌‌های دینی مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است.

نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف مستلزم برنامه‌ریزی صحیح است

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: عفاف و حجاب تنها مختص خانم‌ها نیست و تنها مربوط به پوشش ظاهری افراد نیست.
وی افزود: باور اشباع شده غلط در جامعه امروزی این است که همگی ما به محض اینکه صحبت از حجاب به میان می‌آید، نگاهمان به سوی بانوان می‌چرخد اما در واقع باید بگویم این نگاه به سوی کل افراد جامعه باید باشد.
حجت الاسلام مختاری‌نیا با اشاره به اینکه تنها روی پوشش ظاهری و بحث عفاف و حجاب ظاهری شعار ندهیم بلکه اصلیت این جریان به باطن جامعه پیوند می خورد، بیان کرد:حجاب و عفاف امری مهم و پیوند خورده با بسیاری از مسائل و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شده است.
وی دختران را به حفظ عفت و رعایت و عفاف و حجاب و تنظیم روابط فردی و اجتماعی خود با خانواده، دوستان، مربیان و.. . بر اساس دستورات اسلامی توصیه کرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار بیان کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت‌‌های دینی مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است.
وی در پایان یادآور شد: در شرع مقدس اسلام نسبت به ترویج و گسترش حجاب و عفاف توصیه‌های بسیار مفیدی شده است که البته در مقابل آن نیز معاندان و مخالفان اسلام برنامه‌های خاص خود را با تمام توان در راستای اهداف خود اجرا می‌کنند.
انتهای پیام

captcha