حضرت علی(ع)؛ الگویی مثال‌زدنی در همه ابعاد زندگی
کد خبر: 3718677
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲

حضرت علی(ع)؛ الگویی مثال‌زدنی در همه ابعاد زندگی

گروه فرهنگی- داریوش ارجمند، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: اگر الگویی می‌خواهیم که در تمام مراحل زندگی بتوانیم از آن استفاده کنیم حضرت علی(ع) الگوی کاملی است که همه جهات زندگی را دربرمی گیرد.

حضرت علی (ع) الگویی همه‌جانبه است

به گزارش ایکنا از قزوین، داریوش ارجمند در مراسم نشان محبت که شب گذشته 7 خرداد در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: ۲۰ سال قبل با پوشیدن لباس یکی از نوکران حضرت علی(ع) در سریال امام علی (ع) به خدمتگزاری مولای خود مفتخر شدم، بازی در نقش مالک اشتر باعث شده است که در رفتارم بیشتر دقت کنم از آن روز تا امروز به لطف حضرت، آقایی می‌کنم.
وی افزود: بازی کردن در این نقش دست و پای مرا بسته و دیگر هر کاری نمی‌کنم، هرجایی نمی‌روم و زندگی من محدودشده و تلاشی می‌کنم به احترام این افتخار خیلی از کارها را انجام ندهم و برای نگهداری حرمت علی بن ابیطالب(ع) فردی دائم الصیام باشم.
این بازیگر پیشکسوت اظهار کرد: در جهان امروز از هزاران سال پیش تاکنون یک ازدواج آسمانی صورت گرفته است که ازدواج دختر پیامبر (ص) است، من رشته تاریخ خواندم چون معتقدم انسان موجود تاریخی است و اگر تاریخش را نفهمد چیزی نمی‌فهمد، تاریخ نسل به نسل این‌ها را به ما می‌رساند.
وی بیان کرد: ماه رمضان ماه نزول قرآن و ماه علی(ع) است، به‌واسطه برخی موارد ناگزیر بودم که تحقیق کنم چرا علی ابن ابیطالب(ع) جانشین پیامبر اسلام(ص) شد، در تاریخ تفحص زیادی کردم و افراد بزرگ زیادی را شناختم، همه آدم‌های بزرگ تاریخ بشر تک ساحتی بودند.
ارجمند خاطرنشان کرد: این افراد هرکدام در یک بخش ازجمله علم، دانش، جنگ، پزشکی، فلسفه و سایر موارد تخصص دارند، در زندگی همه این‌ها تفحص کردم نتیجه گرفتم که این‌ها که تک ساحتی هستند و فقط در یک‌رشته موفق هستند اما حضرت علی (ع) در همه ابعاد الگویی مثال‌زدنی هستند که می‌توانند برای بشریت اسوه شوند.
وی تأکید کرد: همه نام‌آوران ایرانی که در یک بُعد قوی هستند سرتعظیم در مقابل حضور علی (ع) فرود آوردند بااینکه اندیشه‌های فلسفی‌شان مطابق اندیشه فلسفی دیگران بود، حضرت علی (ع) الگوی خلقت قرار داده‌شده است.
بازیگر نقش مالک اشتر یادآور شد: مولای متقیان در پرهیزگاری، دین‌داری، ایمان راسخ، عبادت، سخاوت، قضاوت، اخلاق سرآمد بود و امروز بامطالعه نهج‌البلاغه می‌توان درس همسرداری، فرزند داری، مدیریت، قضاوت، سربازی و نظامی‌گری را آموخت و در زندگی بکار بست.
وی بیان کرد: اگر الگویی می‌خواهیم که در تمام مراحل زندگی بتوانیم از آن استفاده کنیم حضرت علی (ع) الگوی کاملی است که همه جهات زندگی را دربرمی گیرد، برای بهره‌مندی از این الگو باید از نهج‌البلاغه استفاده کنید.
ارجمند تأکید کرد: نهج‌البلاغه اثری هنری است که همواره در کنار قرآن قرارگرفته و ما را هدایت کرده است که چگونه قرآن را چراغ راه کنیم؛ همان‌قدر که ما شور حسینی داریم باید شعور حسینی هم داشته باشیم با درک درست از زندگی سالار شهیدان و مولای متقیان در مسیر نهضت حسینی گام برداریم، حسین (ع) چراغ راه هدایت انسان‌هاست.
وی افزود: درحالی‌که مولای متقیان همواره آخرت را یادآوری می‌کند اما بسیاری از مردم حتی بزرگان ما آخرت را فراموش کرده‌اند و باید بپذیریم تا قیامت را باور نکنیم چیزی درست نمی‌شود، باید قیامت‌باور باشیم چراکه همه احکام ما به اعتبار روز جزا است.
بازیگر نقش مالک اشتر در سریال امام علی (ع) با اشاره به کمک خیرین به بازسازی عتبات عالیات تقدیر یادآور شد: کمک به بازسازی و اجرای طرح توسعه حرمین در عتبات عالیات توسط خیرین کاری ماندگار است که نصیب شیعیان و دوستداران حضرت شده است، این‌ها نشانی هستند که راه را به ما نشان می‌دهند.
وی بیان کرد: مشارکت در بازسازی عتبات عالیات برگ سبزی است برای آخرت و آن‌ها که در این راه گام برمی‌دارند سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کرده‌اند.
به گزارش ایکنا، در پایان این مراسم خیرین قزوینی با شکستن رکورد بیش از 3 میلیارد تومان به بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

انتهای پیام

captcha