تحقق 85 درصدی سهمیه استخدامی خانواده‌های شاهد در لرستان
کد خبر: 3684153
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹

تحقق 85 درصدی سهمیه استخدامی خانواده‌های شاهد در لرستان

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید لرستان با تاکید بر اجرای قانون جذب و استخدام فرزندان شاهد، گفت: از سهمیه جذب و اشتغالزایی فرزندان شاهد توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، ۸۵ درصد آن محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان،  مراد روشنی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، عصر یک‌شنبه، یکم بهمن در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: در سال‌جاری پانصد و ۶۳ نفر سهمیه اشتغالزایی برای بنیاد شهید لرستان در نظر گرفته شده که تاکنون بالغ‌بر ۸۵ درصد آن محقق شده است.
وی عنوان کرد: پیش‎بینی می‎شود که تا پایان سال علاوه‌بر تحقق صددرصدی سهمیه یاد شده، حتی بیش از آن نیز محقق و عملیاتی شود.
روشنی در خصوص استخدام خانواده‎های ایثارگران، تصریح کرد: بخشی از این استخدام در قالب جذب دولتی از طریق برگزاری آزمون توسط سازمان سنجش انجام و سهم ۲۵ درصدی جذب خانواده‎های ایثارگران رعایت می‎شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان اضافه کرد: متأسفانه در بخش دیگر استخدام‎ها شامل استخدام نیروهای شرکتی، پاره‌وقت، قراردادی و بخش خصوصی نه تنها در لرستان که در دیگر نقاط کشور نیز سهمیه جذب خانواده‎های ایثارگران رعایت و محقق نمی‎شود.
وی با اشاره به این‌که پس‌از پیگیری‎های مکرر برخی دستگاه‎های اجرایی لرستان سهمیه‎ای را برای استخدام خانواده‎های ایثارگران در نظر گرفته‎اند، افزود: موضوع محقق نشدن سهمیه استخدام ایثارگران به استاندار لرستان منعکس و در دیدارهای شهرستانی وی با خانواده‎های شهدا نیز این موضوع کاملاً محرز شده است.
وی افزود: نامه‎ای از طرف مدیریت ارشد استان به مدیران دستگاه‎های اجرایی و اعضای شورای اداری با موضوع ضرورت رعایت سهمیه جذب و اشتغالزایی فرزندان شاهد ابلاغ و ارسال شد.
روشنی ادامه داد: در این رابطه کمیته‎ای به ریاست رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان لرستان تشکیل شده و موضوع تحقق سهمیه اشتغال خانواده‎های ایثارگران توسط آن کمیته در حال پیگیری است، به‌طوری‌که با پیگیری‎های انجام شده سهمیه‎ای برای ۷۵ نفر از فرزندان شهدا در بخش خدمات در اداره‌کل آموزش و پرورش استان تعیین و زمینه جذب آنان فراهم شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: خواستار اجرای قانون تخصیص ۲۵ درصدی جذب فرزندان شاهد در دستگاه‎های اجرایی، بخش خصوصی و جذب نیروهای قراردادی، شرکتی و پاره‌وقت هستیم، کمااینکه این ظرفیت حق قانونی ایثارگران و خانواده‎های آنان است.

captcha