تزاحم آموزشی و درک نشدن حس کودکی در کشور
کد خبر: 3676189
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶

تزاحم آموزشی و درک نشدن حس کودکی در کشور

گروه فرهنگی: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: فکر کردیم دوران کودکی فقط یک دوره گذرا است، در حالی‌که این دیدگاه کاملا اشتباه است، فرزندانمان نتوانستند مفهوم کودکی را به درستی درک کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدکمال حسینی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی، ظهر امروز، چهارم دی‎ماه در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی گام‌های خوبی در جهت اصلاح فرهنگ برداشته شد.
وی ادامه داد: برای اصلاح فرهنگ گام‌های آموزشی متفاوت را طراحی و آنان را در سطح جامعه فراگیر کردیم، ولی چالش این طرح فقط آموزش بزرگسالان بود. در طی این سال‌ها تلاش کردیم که فقط بزرگسالان را آموزش داده و به زیست سالم فرهنگی برسانیم.
حسینی با اشاره به چالش آموزش بزرگسالان در اصلاح فرهنگ، ابراز کرد: چون در این زمینه به نتیجه نرسیدیم به فکر آموزش کودکان و نوجوانان افتادیم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با تأکید بر این‌که در حوزه آموزش کشور دچار تزاحم آموزشی شده‌ایم، افزود: ما یکی از کشورهایی هستیم که خیلی آموزش می‌دهیم و فرزندانمان نتوانستند مفهوم کودکی را به درستی درک کنند.
درک نکردن حس کودکی در جامعه به دلیل تزاحم آموزشی در کشور
وی ادامه داد: فکر کردیم دوران کودکی فقط یک دوره گذرا است، در حالی‌که این دیدگاه کاملا اشتباه است و ما نتوانستیم در این زمینه به خوبی آموزش‌های لازم را به مخاطب کودک دهیم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با اشاره به فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: در کودکی زیست کردن می‌تواند شخصیت سالمی را در‌آینده برای افراد رقم بزند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از مصادقی است که می‌تواند به زیست فرهنگی و اجتماعی سالم افراد کمک کند
شخصیت‌سازی و زنده کردن حس کودکی در کانون
حسینی گفت: کانون فضایی را برای زنده کردن حس کودکی کودکان و نوجوانان فراهم کرده است و این زمینه‌ساز شخصیت انسان‌ها در بزرگسالی است.

captcha