3 هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگر لرستان فاقد شغل هستند
کد خبر: 3673407
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
روشنی:

3 هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگر لرستان فاقد شغل هستند

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید لرستان در لرستان با تاکید بر لزوم ‌توجه به سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران و شهدا در استخدام‌های دستگاه‌ها، گفت: ۱۱۲ هزار خانواده شهید مجموعه جامعه هدف را در این حوزه تشکیل می‌دهد و سه هزار و ۳۳۹ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگر لرستانی فاقد شغل هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، مراد روشنی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان شنبه، 25 آذر در جلسه شواری اداری بنیاد شهید لرستان، با اشاره به حوزه اشتغال فرزندان ایثارگر و جانباز و خانواده شهدا گفت: در لرستان ۱۱۲ هزار خانواده شهید مجموعه جامعه هدف را در این حوزه تشکیل می‌دهد و سه هزار و ۳۳۹ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگر لرستانی فاقد شغل هستند.
وی افزود: برای بنیاد شهید در لرستان، مجموعاً ۶۰۳ نفر سهمیه پیش‌بینی شده که تحقق آن نیز نیازمند تخصیص منابع مالی لازم است.
مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران لرستان ادامه داد: متأسفانه تاکنون منابع مالی لازم برای تحقق این امر اختصاص نیافته است و این در حالی‌است که مسئولان نسبت به تأمین منابع اشتغال‌زایی ایثارگران لرستان کم‌توجه هستند.
روشنی با اشاره به سهمیه ۲۵ درصدی این افراد در استخدام‌های دولتی، شرکتی، رسمی یادآور شد: همچنین در حوزه استخدام و به کار گرفتن نیرو در ادارات به سهمیه ایثارگران نیز توجه نمی‌شود که لازم است به این موضوع نیز رسیدگی شود.
وی در خصوص مشاغل خانگی در حوزه اشتغال بنیاد شهید و ایثارگران، تصریح کرد: بنیاد شهید مانند دستگاه‌های دیگر از این فرصت بهره‌مند نیست.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با تاکید بر این‌که امسال پیگیر اشتغال این افراد هستیم، اضافه کرد: بخشی از اشتغال جامعه هدف از طریق تسهیلات اشتغال‌زایی از صندوق توسعه ملی و همچنین صندوق امید انجام خواهد شد.
روشنی ادامه داد: همچنین در حال رایزنی با بخش‌ خصوصی در استان هستیم که اشتغال فارغ‌التحصیلان بدون شغل فرزندان جانباز و ایثارگر‌ محقق شود.

captcha