زیارت اربعین؛ راهکار اصلی مقابله با آسیب‌های فرهنگی
کد خبر: 3658767
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
روشنی مطرح کرد:

زیارت اربعین؛ راهکار اصلی مقابله با آسیب‌های فرهنگی

گروه فرهنگی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان این‌که نقاط آسیب‌پذیر فراوانی در نسل جوان وجود دارد، اظهار کرد: راهکار اصلی مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، زیارت اربعین است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در آیین رونمایی از طرح «کوله‌پشتی زائر» به نیابت از شهدای لرستان که سه‌شنبه، نهم آبان در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان برگزار شد، گفت: کوله‌پشتی یکی‌از نمادهای رزمندگان است که دارای قداست و ویژگی‌های خاصی است کوله‌پشتی در همه حال همراه رزمندگان بود.
وی کوله‌پشتی را برای رزمندگان یک نماد مقدس در زمان دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: وسایل ضروری رزمندگان، قرآن، مفاتیح، مهر و تسبيح در درون کوله‌پشتی وجود داشت لذا در کوله‌پشتی زائر افراد به نیابت از شهدا کوله‌پشتی رزمندگان کربلا می‌برند و پس‌از تبرک به خانواده شهید تحویل می‌دهند.
روشنی زیارت اربعین را مهم‌ترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و عنوان کرد: از ظرفیت اربعین برای معرفی شهدا و مکتب اسلام استفاده شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان به اجرای طرح کوله‌پشتی زائر توسط ادارات آموزش و پرورش، دانشگاه‌های آزاد و علوم پزشکی و مدیریت حوزه‌های علمیه لرستان اشاره و با بیان این‌که دانشگاه علوم پزشکی لرستان یک گروه 40 نفری را به نیابت از شهدا به کربلا اعزام می‌کند، تصریح کرد: آغاز طرح نائب‌الشهید، ظهر امروز، نهم آبان از منزل شهید زنده سیدنورخدا موسوی آغاز می‌‌شود، در این طرح، مشخصات شهید روی کوله‌پشتی نوشته شده و افراد به نیابت از شهید، کوله‌پشتی را به کربلا می‌برند.
وی با بیان این‌که از شش هزار و 300 شهید لرستان تعداد هزار و 300 شهید دارای وصیت‌نامه هستند، اضافه کرد: برای اجرای طرح نیابتی شهدا نیازمند کوله‌پشتی‌هایی از جنس و رنگ کوله‌پشتی‌های رزمندگان در زمان جنگ هستیم.
روشنی حرکت در مسیر و ادامه راه شهدا را وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و گفت: برای  ادامه راه شهدا باید شهدا و راه شهدا را  بیشتر معرفی کنیم که طرح کوله‌پشتی زائر یک حرکت فرهنگی در معرفی شهداست.
captcha