اقامه فریضه مقدس امربه معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است
کد خبر: 3643774
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

اقامه فریضه مقدس امربه معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: توسعه و ترویج فریضه مقدس امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است و تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند تا در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، تلاشی جدی و مضاعف در احیاء آن داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، سید ناصر اسحاقی رئیس کمیته فرهنگی  ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر  استان روز گذشته 27شهریورماه در جلسه این کمیته که با حضور مدیران اجرایی استان و اعضای  این کمیته برگزار شد، با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: هدف اصلی و پیام بزرگ نهضت عاشورا، احیای فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر است.
وی تحقق منویات مقام معظم رهبری را در خصوص ترویج امربه معروف و نهی ازمنکر وظیفه همه دستگاههای اجرایی و آحاد مردم دانست وگفت: اقامه فریضه های مقدس امربه معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است.
اسحاقی با گرامیداشت فرارسیدن حلول ماه محرم و تقارن آن با سالگرد حماسه دفاع مقدس ملت غیور ایران اسلامی، گفت:ماه محرم فرصتی مناسب برای ترویج  شعایر  دینی و اسلامی است.
وی با اعلام اینکه هفته اول ماه محرم به عنوان هفته احیای امربه معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است،یکی از  ویژگی‌های  مهم این ایام محرم را پر رنگ بودن امر به معروف و نهی از منکر دانست وگفت: هدف قیام حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) احیاء امر به معروف ونهی از منکر بوده و دراین راستا همه ما وظیفه داریم با تاسی ازآن امام همام، این فریضه مقدس را در جامعه ساری و جاری سازیم. 
وی با تاکید بر اینکه گفتمان امربه معروف و نهی از منکر باید توسط اندیشمندان، محققین، سخنوران در جامعه تبیین شود، با اشاره به اثرات و تاثیرات مثبت و سازنده امر به معروف و نهی از منکر در پیشگیری از جرم و جنایت، گفت: اگر این سنت حسنه به نیکی در جامعه احیاء و عملی شود ، جامعه عاری از هرگونه بزه ، جرم و جنایت خواهیم داشت. 
رئیس کمیته  فرهنگی  ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان با تاکید بر ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهداس هشت سال دفاع مقدس، اظهارکرد: شهدای گرانقدر این نظام الهی و اسلامی با توسل به نام بلند حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای صیانت از ارزش‌های اصیل انقلابی و اسلامی، جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم این نظام کردند، باید همواره مورد تکریم قرار گیرند.
وی تاکید کرد: توسعه و ترویج فریضه مقدس  امر به معروف و نهی از منکر  یک وظیفه همگانی است و تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند تا در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، تلاشی جدی و مضاعف در احیاء آن داشته باشند.

captcha