كسی در حوزه فرهنگ پاسخگو نیست/ نباید فرهنگ دینی مورد بی‌مهری قرار گیرد
کد خبر: 3640234
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴

كسی در حوزه فرهنگ پاسخگو نیست/ نباید فرهنگ دینی مورد بی‌مهری قرار گیرد

گروه فرهنگی: رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس اعتقاد دارد كه همه داعیه تولیت فرهنگی دارند، اما هیچکس پاسخگو نیست و کاشت و داشت و برداشت در حوزه فرهنگ مغفول مانده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محمد كرم‌اللهی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس امروز، 19 شهریورماه در نشست بررسی و آسیب‌شناسی مسائل فرهنگی استان فارس كه در اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد، با بیان اینكه فرهنگ متکی به سخت‌افزار نیست، گفت: همه داعیه تولیت فرهنگی دارند، اما هیچکس پاسخگو نیست و کاشت و داشت و برداشت در حوزه فرهنگ مغفول مانده است.

وی افزود: ما نیاز داریم تا نخبگان در این عرصه مهم دخیل شوند و با تشکیل اتاق فکر در حوزه فرهنگ راهنما باشند و افراد غیر فرهنگی نیز در این عرصه نباشند زیرا که ما نیاز به ادب‌آموزی زوری نداریم بلکه چراغ هدایت می‌خواهیم.

سیدمحمد علی موسوی، مدیر کل فرهنگی اجتماعی استانداری فارس نیز در این نشست با بیان اینکه شهرداری شیراز باید به این شهر ادبی بیشتر توجه کند، گفت: نباید تزریق اعتبار احداث مجموعه‌های فرهنگی چون تالار مرکزی شهر در حد اعتبار قطره چکانی بماند، زیرا در این صورت یکی از مراکز موثر تولید فرهنگ و ادب وهنر و تأثیرگذار فرهنگی به سر انجام نخواهد رسید.

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس هم در این نشست گفت: در کنار آسیب‌ها، فرصت‌هایی نیز در استان وجود دارد که با همگرایی می‌توان توجه داشت و برای رفع موانع از آن بهره جست تا فرهنگ دینی مورد بی مهری قرار نگیرد.

وی تأكید كرد كه باید بدانیم این هیئات مذهبی و مساجد و تشکل‌های مردم نهاد هستند که انقلاب اسلامی را رقم زدند و استمرار آن نیز در گرو همین‌هاست.

منوچهری، سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی فارس نیز از فعالیت ٢٢٣ کتابخانه در سطح استان خبر داد و گفت: روزانه حداقل چهل برنامه در کنار فعالیت اصلی کتابخانه‌ها انجام می‌شود اما متأسفانه استان فارس با شاخص‌های کتاب و کتابخوانی فاصله زیادی دارد و شیراز تنها کلان شهری است که کتابخانه مرکزی ندارد و از میانگین شاخص کشوری نیز پایین‌تر است.

حجت‌الاسلام امیدی، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس نیز به هماهنگی بیشتر و یک‌صدا بودن در فعالیت‌های فرهنگی اشاره كرد و گفت: باید دست به دست هم دهیم و مسائل و مشکلات را یکی پس از دیگری حل كنیم و در طولسال یک موضوع را مد نظر گرفته و همه حول همان محور تلاش کنند تا جواب لازم حاصل شود.

captcha