تریبون‌های نماز جمعه عامل وحدت و مظهر همبستگی میان امت باشد
کد خبر: 3623933
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

تریبون‌های نماز جمعه عامل وحدت و مظهر همبستگی میان امت باشد

گروه معارف: امام جمعه یاسوج، اقامه نماز جمعه در بیش از 900 شهر کشور را یکی از برکات ارزشمند انقلاب و ابتکارات امام خمینی (ره) دانست و تاکید کرد: تریبون‌های نماز جمعه باید همواره عامل وحدت بخش جامعه و مظهر انسجام و همبستگی میان همه امت اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی اصغر حسینی، امام جمعه یاسوج روز گذشته، 6 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج، اظهار کرد: بیان مسایل در خطبه‌ها و تریبون‌های مقدس نماز جمعه توسط ائمه باید همراه با خلاقیت و تجربه باشد.
وی افزود: برخی ائمه جمعه در شهرها جوان هستند که البته باید تجربه را همواره چاشنی و هماهنگ با ابتکارات جوانی خود کنند.
حسینی اضافه کرد: نماز جمعه میعادگاه بصیرت‌ افزایی مؤمنان، سنگری برای اسلام، قرآن و انقلاب و سدی مستحکم در مقابل همه دشمنان، بدخواهان و منافقان کور دل است.
خطیب نماز جمعه یاسوج ادامه داد: بسیاری از دشمنان قسم خورده، منافقان و اربابشان در داخل و خارج از کشور در سالیان متمادی به دنبال تضعیف و شکستن سد عظیم نماز جمعه بودند که در همه این سال‌ها توطئه و ترفندهای آنان خنثی شده است.
وی با اشاره به حرکت خصمانه آمریکا برای تصویب تحریم‌های جدید علیه کشورمان، بیان کرد: ملت بزرگ ایران به این حرکت‌های ددمنشانه و دشمنی‌های آمریکا عادت دارد و بدون شک باید منتظر پاسخ لازم و قاطع جمهوری اسلامی باشد.
حسینی عنوان کرد: بهترین راهکار برای رفع چالش‌های اقتصادی و خنثی کردن تحریم‌ها اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است.
امام جمعه یاسوج تاکید کرد: البته این گونه دشمنی‌ها و حرکت‌های مذبوحانه ناشی از خوی استکباری آمریکا است و آنها هیچ‌گاه برای ملت ایران قابل اعتماد نبوده است.
وی دیدار اخیر فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رئیس جمهوری را حرکتی امیدبخش برای ایجاد و تقویت بیش از پیش وحدت، انسجام و همبستگی میان نیروهای وفادار به نظام، انقلاب و رهبری ذکر کرد.
منبع: ایرنا
captcha