برپایی 6 ایستگاه حجاب و عفاف در بروجرد
کد خبر: 3616864
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲

برپایی 6 ایستگاه حجاب و عفاف در بروجرد

گروه فرهنگی: شش ایستگاه حجاب و عفاف به‌مناسبت هفته حجاب و عفاف در بروجرد برپا شده است که در این ایستگاه‌ها علاوه‌بر تجلیل از بانوان محجبه، بانوان بدحجاب هم توسط کارشناسان، مشاوره می‌شوند و در نهایت بسته‌های فرهنگی و هدایایی به آنها اهدا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، به‌مناسبت گرامیداشت هفته حجاب و عفاف بیش‌از 15 برنامه از سوی بسیج جامعه زنان بروجرد برگزار می‏شود، که از جمله این برنامه‌ها می‎توان به شش ایستگاه حجاب و عفاف در این شهرستان اشاره کرد.
این ایستگاه‌های حجاب و عفاف که روز شنبه، 17 تیرماه برپا شده‌اند، همه روزه از ساعت 18 تا 21 شب دایر هستند که در این ایستگاه‌ها علاوه‌بر تجلیل از بانوان محجبه، بانوان بدحجاب هم توسط کارشناسان، مشاوره می‌شوند و در نهایت بسته‌های فرهنگی و هدایایی به آنها اهدا می‌شود.
شاخص‌ترین برنامه این هفته برگزاری همایش 10 هزار نفری بانوان با عنوان «تکریم از خانواده» است که این برنامه روز 21 تیر ماه برگزار خواهد شد و سخنران این برنامه یک خانم آمریکایی است که مسلمان شده است.
در همایش بزرگ بانوان در بروجرد قرار است 10 میلیون تومان هدایای مختلف به شرکت‌کنندگان البته به‌صورت قرعه کشی اهدا شود.
برگزاری نشست‌های مختلف از دیگر برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در شهرستان بروجرد است.
علی کورانی‌فر، فرماندار بروجرد امروز، 18 تیرماه در جلسه حجاب و عفاف که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: باید واقعیت‌های موجود جامعه را ببینیم و نگاه عمیقی به این مسائل داشته باشیم و اگر این مشکلات و موضوعات حل نشود و سبب پاک شدن صورت مسئله گردد در نهایت به زیر پوست منتقل می‌شود و سرانجام همه خانواده‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.
 وی اضافه کرد: جوانان و خانواده‌ها در معرض تهاجم دشمن هستند و نیاز است برای رفع مشکلات و توطئه‌های دشمنان اقدامات مؤثری انجام شود و مدارس، دانشگاه، حوزه علمیه و خانواده‌ها باید همکاری کنند.
فرماندار بروجرد تصریح کرد: گرچه در این راستا هم از روش‌های برخوردی و ارائه گُل انجام شده اما نیاز است برای اثرگذاری بیشتر و کاهش بدحجابی به‌صورت صحیح برنامه‌ریزی کرد.
وی گفت: اگر نگاه این است که نسلی متعهد و متخصص در کشور تربیت شود باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود و از روش‌های تاثیرگذار در سطح جامعه به‌خوبی بهره برد.
حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد نیز در این جلسه، گفت: وضعیت حجاب و عفاف در بروجرد مناسب نیست و به‌نظر می‌رسد در این راستا حضور بانوان باحجاب در سطح جامعه کم‌رنگ است چراکه در مناسبت‌های مختلف مانند راهپیمایی، نمازجمعه و دیگر مراسمات مذهبی حضور بانوان محجبه چشم‌گیر است.
وی بیان کرد: با توجه به این‌که 100 گفتمان دینی در مدارس و دانشگاه بروجرد برگزار شده اما هجمه دشمن سنگین است و نیاز است کارهای بیشتری در این راستا صورت گیرد.
رئیس تبلیغات اسلامی بروجرد به موضوع سگ‌گردانی برخی از بانوان اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی از بانوان سگ‌هایی را به همراه دارند که با خود به فضای سبز و جاهای دیگر می‌برند و سبب نجس شدن برخی از جاها می‌شوند و نیاز است که هرچه سریع‌تر با این مشکل برخورد شود چراکه یکی از مشکلات شهر شده است.
نسرین فائزی، مسئول بسیج خواهران شهرستان بروجرد نیز گفت: اجرای برنامه‌های متناسب در راستای حجاب و عفاف تنها نباید در هفته حجاب و عفاف باشد و نیاز است در طول سال این برنامه‌ها اجرا شود.
مجید سوری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد نیز در این جلسه، گفت: به‌مناسبت روز حجاب و عفاف گردهمایی بزرگ 10 هزار نفری حجاب و عفاف روز 21 تیرماه در بروجرد برگزار می‌شود  که در این همایش برگزاری غرفه‌های فرهنگی، ارائه بسته‌های فرهنگی، ایستگاه سلامت از مهم‌ترین برنامه‌های همایش است.
وی افزود: برپایی شش ایستگاه حجاب و عفاف در محلات مختلف از دیگر برنامه‌های هفته حجاب و عفاف است که در این هفته بسته‌هایی به افرد بدحجاب نیز ارائه می‌شود و تلاش این است که بتوان برنامه‌های هفته حجاب و عفاف را به‌خوبی برگزار کرد.
سوری با انتقاد از برخی ادارات نسبت به نصب بنر در برخی زمان‌ها، اضافه کرد: 21 سازمان دولتی و دستگاه در بروجرد، در برخی از مناسبت‌ها مانند روز قدس حتی یک بنر را نصب نکردند اما همین ادارات برای تبلیغات خودشان صدها بنر در طول سال نصب می‌کنند در حالی‌که برخی از همین ادارات خودشان متولی کار فرهنگی هستند.
وی اظهار کرد: حجاب آن‌گونه که انتظار  می‌رود در برخی از ادارات مناسب نیست که نیاز است در این راستا پایشی صورت گیرد.
وی با اشاره به عرضه لباس‌های نامناسب در بازار، گفت: متاسفانه در بسیاری از فروشگاه‌ها لباس موردنظر و اسلامی کمتر دیده می‌شود در حالی‌که باید بیشتر کالا و پوشاک متناسب و در شأن مردم باشد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد تصریح کرد: برخی از آرایشگاه‌ها به محلی برای انجام فعالیت‌های خلاف اخلاق و عفت تبدیل شده و محلی برای تبلیغ و ترغیب جهت بدحجابی هستند که نیاز است نظارت‌ها و بازرسی‌های بیشتری در این راستا صورت گیرد.
وی به وضعیت حجاب در بروجرد اشاره کرد و افزود: در حالی‌که وضعیت حجاب در کل کشور نامناسب است اما وضعیت حجاب در بروجرد نسبت به کل استان بدتر است و می‌توان گفت که بدحجابی از حد معمول هم گذشته و نیاز است یک اقدام انقلابی رخ دهد.
captcha