اسلام ریشه فرهنگ ضد زن را از بین برد
کد خبر: 3552880
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
هاجری:

اسلام ریشه فرهنگ ضد زن را از بین برد

گروه اجتماعی: رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به جایگاه زن در اسلام گفت: اسلام در آغاز ظهورش با زنده به گور شدن دختران رو‌به‌رو بود و در چنین وضعیت و نگرشی ریشه فرهنگ ضد زن را از بین برد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 21 آذرماه در آئین تجلیل از برگزیدگان مسابقه حماسه حجاب و عفاف در این آئین به تشریح ارزش مسئله حجاب و عفاف در جامعه و جایگاه زن پرداخت و گفت: اسلام در آغاز ظهورش با زنده به گور شدن دختران رو‌به‌رو بود.
وی با بیان اینکه اسلام در چنین وضعیت و نگرشی ریشه فرهنگ ضد زن را از بین برد، افزود: در زمانی که دختران را زنده به گور می‌کردند پیامبر گراکی اسلام (ص) با دختراشان به عطوفت و تکریم رفتار کردند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه تبعیض در دین اسلام برای زن و مرد وجود ندارد، گفت: مرد به عنوان پشتوانه اقتصادی زن است و تمام قانون‌های اسلام بر همین مبنا است.
هاجری با بیان اینکه براساس آمار، زنان در بسیاری از عرصه ها موفق‌تر از مردان هستند، گفت: در حیطه آموزش به ویژه معلمی نیز می‌توان گفت زنان به دلیل احساسات قوی از موفقیت بیشتری برخوردارند بنابراین باید مواظب دختران خود باشیم تا در جامعه صدمه و لطمه‌ای نبینند.
captcha