افتتاح 30 مهد قرآنی طی هفته بسیج در لرستان
کد خبر: 3546175
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
پازدار خبر داد:

افتتاح 30 مهد قرآنی طی هفته بسیج در لرستان

گروه اجتماعی: معاون سپاه لرستان با اشاره به این‌که تربیت نیروی تراز اسلامی و انقلاب را باید از همان دوران کودکی آغاز کرد، اظهار کرد: سپاه ابوالفضل(ع) لرستان 30 مهد قرآنی در استان احداث شده که در هفته بسیج افتتاح خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، علی‌حسین پازدار، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، سه‌شنبه، 25 آبان‌ماه، در نشست خبری هفته بسیج، با اشاره به این‌که بسیج مظهر عشق، ایمان، آگاهی، مجاهدت و آمادگی برای سربلندی ملت است، گفت: بسیج با نقش‌آفرینی و ریزنقشی بدون ادعا و منت در کنار مردم و مسئولان بوده و به پاسداری از انقلاب و ارزش‌های آن پرداخته است و یک سازمان صرفاً نظامی و رزمی نیست.
وی با اشاره به مقارن شدن شروع برنامه‌های هفته بسیج با روز اربعین، عنوان کرد: در هفته بسیج برنامه‌های متنوعی با هدف تبیین نقش و معرفی توانمندی و ظرفیت بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی، ترویج گفتمان بسیج در جامعه، معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیج در عرصه خدمات‌رسانی به مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی، بهره‌گیری از تقارن اربعین با هفته بسیج و نمایش آمادگی رزمی بسیج از حمایت از امنیت پایدار مردم در کنار دیگر نیروهای مسلح و تقویت روحیه جهادی و مقاومت و استکبارستیزی، در سطح استان اجرا می‌شود.
پازدار شعارمحوری هفته بسیج را «بسیج انقلابی و خدمتگذار» بیان کرد و افزود: اولین روز این هفته تحت‌عنوان بسیج پژواک حضرت زینب(س) نام‌گذاری شده و همچنین دومین روز این هفته نیز بسیج؛ انقلابی‌گری و ظلم‌ستیزی نام‌گذاری شده است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، ادامه داد: روزهای دیگر این هفته به‌ترتیب تحت‌عنوان؛ بسیج؛ انقلابی‌گری و پیشرفت، بسیج و کارآفرینی، سبیج و ایثار و بسیج و اقتدار جهانی و بسیج و مبارزه با فساد و اشرافی‌گری نام‌گذاری شده است که طی این هفته 100 برنامه شاخص در استان برگذار خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که استان لرستان در مسیر عبور زائران اربعین حسینی قرار گرفته است، اظهار کرد: خدمت به زائران اربعین حسینی می‌تواند شاخص‌ترین برنامه ما در هفته بسیج باشد، که در همین راستا ما در استان و در شهرهایی که در مسیر قرار دارند، به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی خواهیم کرد.
پازدار با اشاره به راه‌اندازی موکب سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان در شهر نجف، اظهار کرد: این موکب استعداد پذیرایی از سه هزار نفر به‌صورت هم‌زمان را دارد و همچنین با رایزنی‌هایی که در کربلا انجام شده 5 مدرسه در این منطقه در اختیار ما قرار گرفته که تجهیز آن‌ها انجام شده و می‌توانیم به‌صورت هم‌زمان دو هزار نفر را در نیز در این موکب پذیرایی کنیم.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، با اشاره به راه‌اندازی موکب دیگری در مرز مهران که سال گذشته به‌عنوان بزرگ‌ترین موکب کشور مورد توجه قرار گرفته بود، عنوان کرد: در این موکب روزانه 15 هزار غذا توزیع شده و همچنین محل اسکان و پذیرایی درون آن در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ بسیجیان در روز جمعه، 5 آذرماه در مصلی‌های نمازجمعه در سطح استان، عنوان کرد: به نشانه بیعت با رهبر معظم انقلاب نیز با نماینده ولی‌فقیه در استان دیداری خواهیم داشت.
پازدار با اشاره به برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی به همراه مشاوره کارآفرینی و اشتغال‌زایی در سراسر استان، بیان کرد: همایش «شکوه هجرت» به‌منظور تجلیل از فعالان عرصه محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی در استان برگزار خواهد شد.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، عنوان کرد: در این راستا یادواره شهدا با محوریت شهدای مدافع حرم استان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان سرمایه ارزشمندی هستند که باید مراقب آن‌ها بوده و با برگزاری برنامه‌هایی مانند یادواره شهدا، اعزام آن‌ها به مناطق عملیاتی، اعزام سخنرانان پیشکسوت و نخبه بسیجی به سطح مدارسف و دانشگاه‌ها و مساجد، به تبیین نقش بسیج در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی پرداخته و به صورت هنرمندان ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را به‌ آن‌ها انتقال دهیم.
پازدار با اشاره به این‌که برگزاری نشست‌های روشنگری از دیگر برنامه‌های بسیج در این هفته است، اظهار کرد: این نشست‌ها با محوریت بسیج انقلابی و خدمتگذار برای عموم مردم و جمعیت هدف برگزار می‌شود.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان ادامه داد: عطرافشانی قبور شهدا، تشریح عملکرد یک ساله سپاه حضرت ابوالفشل(ع) استان در حوزه بسیج با استفاده از صدا و سیما و جراید عمومی، دیدار فرماندهان سپاه و مسئولان استان با خانواده شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم، شرکت گسترده در نمازجمعه، و سخنرانی فرماندهان سپاه در نمازجمعه شهرهای استان به‌عنوان سخنران قبل از خطبه‌ها از جمله برنامه‌هاس بسیج در این هسته است.
پازدار با اشاره به این‌که تربیت نیروی تراز اسلامی و انقلاب را باید از همان دوران کودکی آغاز کرد، اظهار کرد: به همین دلیل سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان و با پیگیر‌ی‌های بسیج خواهران حدود 30 مهد قرآنی توسط سپاه حضرت ابوالفضل(ع) در استان احداث شده که در هفته بسیج آن‌ها را افتتاح خواهیم کرد.  

captcha