تجلیل از پیرغلامان حسینی شیراز/ تلاش استكبار نفوذ در هیئات مذهبی است
کد خبر: 3541349
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

تجلیل از پیرغلامان حسینی شیراز/ تلاش استكبار نفوذ در هیئات مذهبی است

گروه اجتماعی: طی مراسمی از علمداران اقامه عزاداری امام حسین(ع) و پیرغلامان حسینی سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی از سوی سپاه فجر فارس تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همایش تجلیل از علمداران اقامۀ عزاداری امام حسین(ع) شیراز روز گذشته، 6 آبان‌ماه به میزبانی سپاه فجر فارس برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد حاجی‌زاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس در این مراسم گفت: هدف اصلی قیام امام حسین(ع) حفظ ارزش‌های اسلام و احیای فرایض امر به معروف و نهی از منکر بود و امروز نیز وظیفه اصلی مسئولان و دست‌اندکاران هیئات عزاداری حرکت در مسیر تحقق این اهداف است.
وی با بیان اینکه فرصت خدمت در هیئات یک غنیمت بسیار ارزشمند برای انسان است، افزود: تمرکز مسئولان هیئات تنها به برگزاری مراسم عزاداری معطوف نباشد بلکه خودسازی و تعمیق معنویت و معرفت اعضای هیئات و عزاداران و تشریح ابعاد مختلف حرکت انقلابی امام حسین(ع) را مورد توجه قرار دهند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس با تصریح اینکه جوانان برای کشور سرمایه و آینده‌ساز نظام اسلامی هستند، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی برنامه‌های مختلفی را برای کم‌رنگ کردن و محو کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایران پیش‌بینی و اجرا می‌کنند و یکی از اقشاری که در مقابل این هجوم فرهنگی باید ایستادگی کنند مداحان و مسئولان هیئات مذهبی هستند.
وی مداحان را اقشار تاثیرگذار بر نسل نوجوان و جوان جامعه دانست و افزود: مسئولان هیئات مذهبی نقش اصلی را در برنامه‌ریزی، مدیریت و برگزاری مراسم عزاداری بر عهده دارند از همین رو تبیین مفاهیم و ابعاد مختلف واقعه کربلا را بعنوان یکی از بخش‌های عزاداری در هیئات تعیین و  مورد توجه قرار قرار دهند، تربیت جوانان عاشورایی رسالت مهم هیئات مذهبی است.
حاجی‌زاده اظهار كرد: حضور نسل جوان مومن و انقلابی در خط مقدم مقابله با تروریست‌های تکفیری گُواه زنده بودن راه امام حسین(ع) است، این جوانان همین اعضای هیئات عزاداری سالار شهیدان هستند که از کودکی در مکتب حسینی پرورش یافته‌اند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس استقبال جوانان از هیئات عزاداری امام حسین(ع) را بسیار باشکوه دانست و افزود: حضور در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) نه تنها ارتباط بین انسان، خداوند و ائمه اطهار(ع) را تقویت می‌کند بلکه با ترویج فرهنگ عاشورایی و شهادت در جامعه، آسیب‌های اخلاقی را کاهش و ثبات امنیت کشور را تضمین می‌کند.
وی با بیان اینکه تاثیرگذاری بر افکار قشر مذهبی جامعه ایران  یکی از مسائل مورد توجه دشمنان انقلاب اسلامی در راستای پروژه نفوذ است، گفت: نفوذ به هیئات مذهبی یکی از موارد مورد توجه استکبار جهانی است.
حاجی‌زاده بیان كرد: تبیین و ترویج مبانی انقلاب اسلامی که برگرفته از حرکت اباعبدالله الحسین (ع) است و همچنین ایستادگی در مقابل دشمن و مقابله با  نفوذ دشمنان انقلاب اسلامی باید همواره مورد توجه مسئولان هیئات مذهبی قرار داشته باشد.
یادآور می‌شود، در پایان این همایش از مسئولان سازمان‌ها و هیئات،  مداحان و پیرغلامان حسینی سومین حرم اهل بیت(ع) تجلیل شد.
captcha