راه رسیدن به سعادت تبعیت از قرآن و عترت است
کد خبر: 3538036
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

راه رسیدن به سعادت تبعیت از قرآن و عترت است

گروه اجتماعی: یکی از اساتید دانشگاه بیجار با اشاره به اینکه راه رسیدن به سعادت تبعیت از قرآن و عترت است، گفت: در سنت و سیره ائمه معصومان(ع) تصریح شده است که ما می‌توانیم زندگی این بزرگواران را مورد مطالعه و سجایای اخلاقی را مورد استفاده قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، همایش رهروان زینبی با حضور بانوان عزادار حسینی دیروز، 24 مهرماه در بقعه آیت‌الله فاضل گروسی برگزار شد.
حجت‌الاسلام میرزایی، یکی از اساتید دانشگاه بیجار در همایش معنوی با اشاره به واقعه عاشورا اظهار کرد: واقعه تاریخی عاشورا در سال 61 بعنوان رگ حیاتی زندگی بشریت است.
وی با اشاره به اینکه راه رسیدن به سعادت تبعیت از قرآن و عترت است، افزود: در سنت و سیره ائمه معصومین (ع) تصریح شده است که ما می‌توانیم زندگی این بزرگواران را مورد مطالعه و سجایای اخلاقی را مورد استفاده قرار دهیم.
حجت‌الاسلام میرزایی بیان کرد: یکی از شاخصه‌های بارز حضرت زینب(س) در کربلا ولایتمداری ایشان بود حضرت زینب(س) در کربلا  نقش بسیار ارزنده ای داشتند.
وی عنوان کرد: بانوان عزادار با حضور در این مراسم معنوی به دشمنان اسلام و قرآن ثابت کردند تا پای جان از مقدسات خود دست نمی کشند و پیرو اهل بیت علیهم اسلام هستند.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه حفظ حجاب اسلامی و تربیت فرزندان صالح در مکتب ابا عبدالحسین(ع) پیام اصلی این مراسم است، اعلام کرد: فرهنگ‌سازی عاشورا و ترویج فرهنگ شهید و شهادت موجب عزت جامعه شده است.
وی ادامه داد: افشاگری‌های حضرت زینب(س) در مورد حوادث عاشورا باعث شد تا این واقعه به انحراف کشیده نشود و نیز اسرا کربلا در دوران اسارت ایستادگی کنند.
حجت‌الاسلام میرزایی افزود: بهترین پیام حضرت زینب کبری(س) برای زنان و دختران، رعایت حجاب و عفاف است و ایشان اگر در زمان کنونی بودند تأکید فراوان بر رعایت حجاب به خواهران داشتند. وی با اشاره به وظایف زنان مسلمان امروز در تاسی به این بانوی بزرگ اسلام، یادآور شد: حضرت زینب (س) توانست با ابزارها و شیوه های گوناگون و علم و شناخت بی‌کران خود به بهترین نحو از حرکت امام حسین(ع) دفاع کند و پیام و محتوا و ابعاد نهفته نهضت عاشورا را به گوش جهانیان برساند.
captcha