نمایشگاه «مهر درخشان»؛ مظهر «ما می‌توانیم»/ بیش از نیم میلیون بازدید
کد خبر: 3535974
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶

نمایشگاه «مهر درخشان»؛ مظهر «ما می‌توانیم»/ بیش از نیم میلیون بازدید

گروه اجتماعی: دبیر جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی نمایشگاه «مهر درخشان» را مظهر «ما می‌توانیم» دانست و گفت: این نمایشگاه در حوزه اقدام و عمل آن هم در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» یک انقلاب اقتصادی بود که به همت تشکل‌های انقلابی و مردمی رقم خورد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدوحید موسویان، دبیر جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی در همايش «اقتصاد و فرهنگ؛ اقدام وعمل» و آيين اختتاميه نمايشگاه «مهر درخشان» که شامگاه چهاردهم مهرماه در مركز نمايشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزارشد، ضمن تقدیر از افراد و نهادهای دست‌اندرکار این نمایشگاه، گفت: بیش از 20 سال است که نایب امام زمان(عج) از دغدغه‌های فرهنگی شب‌ها خواب ندارد چرا که دشمن از زمین و زمان در حال بمباران فرهنگی ماست و برخی سنگرها را از دست داده‌ایم.
موسویان با ابراز خرسندی از برپایی چنین نمایشگاهی، ادامه داد: در سال‌های گذشته، حتی هفت یا هشت تولیدکننده نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی نیز نداشتیم اما امروز شمار آنان بسیار افزایش یافته و به تولیداتی قابل اعتنا دست پیدا کرده‌اند.
وی افزود: اگر به این جبهه پرتوان انقلابی، جوان و خودجوش اعتماد شود، می‌تواند در عرصه گفتمان انقلاب و تمدن اسلامی نیز به خوبی حرکت کند.
«مهر درخشان»؛ نخستین اقدام فرهنگی اقتصادی متناسب با سبد مصرف خانوار ایرانی
دبیر جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی، یادآور شد: برگزاری این نمایشگاه، نخستین اقدام فرهنگی اقتصادی متناسب با سبد مصرف خانوار ایرانی بود که در کنار مضجع نورانی امام رضا(ع) محقق شد.
وی با بیان اینکه با عنایت ویژه تولیت آستان قدس رضوی، بیش از پنج‌ هزار متر مربع و 70 غرفه به این نمایشگاه اختصاص داده شد، گفت: اقلامی همچون نوشت‌افزار، عفاف و حجاب و ... همراه با سه پیوست فرهنگی ـ اجتماعی و یک نمایشگاه خانه ایرانی در این نمایشگاه، به نمایش گذاشته شد.
موسویان افزود: حدود ۳۰ درصد از تولیدکنندگان از مشهد و ۷۰ درصد از سایر استان‌های کشور در این نمایشگاه شرکت داشتند.
وی با اشاره به مزیت‌های این نمایشگاه در قیاس با سایر نمایشگاه‌ها، عنوان کرد: این نمایشگاه، بیش از ۵۵ روز برپا بود و تا روزهای آخر مورد استقبال زائران و مجاوران قرار گرفت.
پیوست فرهنگی برای زائر و مجاور؛ مزیت اصلی نمایشگاه «مهر درخشان»
دبیر جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی برپایی نمایشگاه «مهر درخشان» را تجربه‌ای کم‌نظیر عنوان کرد و افزود: مزیت اصلی این نمایشگاه، پیوست فرهنگی برای زائر و مجاور بود، همچنین، بیش از نیم میلیون نفر بازدید کننده داشت.
وی با بیان اینکه سال‌هاست منتظر این رویکرد انقلابی با پیوست مردمی بودیم، بُعد مردمی و پیوست اقتصادی تشکل‌های مردمی که تولیدکننده محصول بودند را از دیگر مزیت‌های نمایشگاه «مهر درخشان» برشمرد.
موسویان افزود: در نظرسنجی صورت گرفته، مشخص شد نگاه مردم به کالای ایرانی تغییر کرده و اذعان می‌کردند که توقع چنین نمایشگاهی را نداشتند.
وی همچنین نمایشگاه «مهر درخشان» را مظهر «ما می‌توانیم» دانست و گفت: این نمایشگاه در حوزه اقدام و عمل آن هم در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» یک انقلاب اقتصادی بود که به همت تشکل‌های انقلابی و مردمی برپا شد.
دبیر جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی در خاتمه، این نمایشگاه را تجربه‌ای نو که قابلیت تکرار با کمیت و کیفیت بیشتر را داراست عنوان کرد.
captcha