تلاوت مستمر آيات قرآن موجب آرامش نفس می‌شود
کد خبر: 3532121
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

تلاوت مستمر آيات قرآن موجب آرامش نفس می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه ورزقان، اظهار کرد: تلاوت مستمر و انس مداوم با آيات قرآن، می‌تواند موجب تثبيت قلوب و آرامش نفس هر كسی شود.

حجت‌الاسلام مسعود مهدوی، امام جمعه شهرستان ورزقان در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: قرآن كه خود يک نسخه شفابخش برای همه دردها است، خود را به عنوان يک عامل جهت تسكين قلب‌ها و محكم كردن دل و آرام بخش معرفی می‌كند.
وی، افزود: هر كس با اين نسخه الهی انس بيشتری داشته باشد و بر خواندن آن مداومت داشته باشد احساس اطمينان و آرامش بيشتری بر وجودش حاكم می‌شود.
حجت‌الاسلام مهدوی، با اشاره به آیه ۳۲ سوره فرقان عنوان کرد: قرآن خطاب به پيامبر(ص) می‌فرمايد: «وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوْلَا نُزِّلَ عَلَيْهِ الْقُرْآنُ جُمْلَةً وَاحِدَةً كَذَلِكَ لِنُثَبِّتَ بِهِ فُؤَادَكَ وَرَتَّلْنَاهُ تَرْتِيلًا؛ و كسانى كه كافر شدند گفتند چرا قرآن يكجا بر او نازل نشده است اين گونه [ما آن را به تدريج نازل كرديم] تا قلبت را به وسيله آن استوار گردانيم و آن را به آرامى [بر تو] خوانديم».
امام جمعه ورزقان یادآور شد: از اين آيه برداشت می‌شود كه به تدريج خواندن قرآن و مداومت برآن موجب استحكام قلب و دل می‌شود و وقتی كه قلب انسان ثابت و محكم شد، هيچ غم و ناراحتی نمی‌تواند آرامش آن را بر هم بزند.
حجت‌الاسلام مهدوی تلاوت مستمر قرآن را در آرامش نفس تأثیرگذار دانست و  ادامه داد: پس همانگونه كه نزول تدريجی قرآن بر قلب آن حضرت پيامبر (ص) موجب آرامش و سكون نفس و يا استحكام نفس او می‌شود؛ تلاوت مستمر و انس مداوم با آيات قرآن، می‌تواند موجب تثبيت قلوب و آرامش نفس هر كسی شود. خداوند برای اينكه بر ايمان مؤمنان افزوده شود آرامش را بر آن‌ها نازل می‌كند.
امام جمعه شهرستان ورزقان تأکید کرد: آرامش و اطمينان قلوب، دل‌ها و نفوس، نصيب قاريان و تلاوت‌كنندگان قرآنی می‌شود كه از درجات ايمانی بهره‌مند باشند و هر چه انس آنها با قرآن بيشتر باشد، درجات ايمانشان بالاتر می‌رود و هرچه درجات ايمان بالاتر باشد آرامش و اطمينان و امنيّت بيشتری را احساس می‌كنند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۳ - ۱۱:۴۶
0
0
هر چقدر انس با قرآن باشد آرامش و امنیت بیشتری در فرد ایجاد می‌شود
captcha