مسابقات قرآن قطعاً به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه می‎انجامد
کد خبر: 3526294
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم:

مسابقات قرآن قطعاً به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه می‎انجامد

گروه فعالیت‎های قرآنی: معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم برگزاری مسابقات قرآنی را یکی از عناصر اصلی در رشد فعالیت‎های قرآنی در سطح جامعه دانست و تأکید کرد: مسابقات قرآنی قطعاً به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه می‎انجامد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، احد جمالی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم پیش از ظهر امروز، 8 شهریور در سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان قم، در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) گفت: خداوند متعال قرآن کریم و عترت را حبل المتین مردم قرارداده است؛ انسان به عنوان خلیفه خدا روی زمین، شاهد و ناظر است که قرآن کریم بزرگترین سند انسان ساز بر شریف‎ترین انسان یعنی پیامبر اکرم(ص) نازل شده است.
وی افزود: قرآن کریم از علم لایزال الهی نشات گرفته است؛ قرآن بزرگترین معجزه الهی در تاریخ بشریت است، در قرآن کریم هر زمانی نو و تازه است؛ قرآن اثری جاویدان برای همه اعصار و نسل‎ها است؛ به همین جهت قرآن کریم لازم است و کفایت آن نیز عترت است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم بیان کرد: اگر اعتقاد به عترت در کنار قرآن باشد، معنی و مفهوم مشخص می‎شود؛ امیدواریم با برگزاری مسابقات قرآنی و جلسات قرآنی و ترویج فرهنگ قرآن شاهد و ناظر فرهنگ عملی قرآن در بین جامعه خود و کلیه جوامع بشری باشیم.
وی گفت: پیامبر اکرم(ص) اولین و بزرگترین مبلغ قرآن کریم بودند و پس از ایشان اهل بیت طاهرین(ع) در این عرصه پیشگام بودند که امیدواریم همه شیعیان و محبان اهل بیت(ع) با فرهنگ قرآن که همان فرهنگ نبوی و اهل بیتی(ع) است آشنا و هم گام شوند.
captcha