ترسیمی هنرمندانه از حدیثی قدسی در حرم رضوی
کد خبر: 3521894
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

ترسیمی هنرمندانه از حدیثی قدسی در حرم رضوی

گروه هنر: گروهی از خوشنویسان مشهدی در دهه کرامت گردهم آمده بودند تا کرامتی دیگر را از امام مهربانی‌ها به زبان قلم بیان کنند. آمده بودند صفحات کاغذ را منقش به حدیثی کنند که سلسلةالذهب نام گرفته است، حدیثی از زبانی امام رئوف.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در یکی از شب‌های دهه کرامت از صحن جمهوری حرم رضوی که چراغ‌های آویزان آن، نمایشگاهی از رنگ را رقم زده، گذر می‌کنیم و روانه رواق دارالهدایه می‌شویم تا راوی نمایشگاه خوشنویسی «حِصن حَصین» باشیم.
ترسیمی هنرمندانه از حدیثی قدسی
نمایشگاهی که هر ساله با حضور هنرمندان و اساتید خوشنویس مشهدی به مناسبت دهه کرامت در حرم رضوی برگزار می‌شود.
اینجا خط‌ها آمده‌اند تا در دل کاغذ جای گیرند، کاغذهایی که مانند دل زائر و مجاور حضرت که در حال عبور و مرور هستند، سفید بوده و قرار است حرمت پیدا کنند، حرمتی که فقط در این سرا یافت می‌شود.
ترسیمی هنرمندانه از حدیثی قدسی
دست‌ها بر آن شده‌اند تا قانون طبیعت را بر هم بزنند و نقش زبان را بازی کنند تا راوی حدیثی قدسی به عظمت نور باشند، حدیثی که دل‌ها را به سرچشمه ولایت گره می‌زند. حدیثی که عنوان سلسلةالذهب را یدک می‌کشد.
با گذشتن زمان کمی از این هم‌نویسی، اساتید خوشنویسی دیگر دیدنشان در بین مردم سخت به نظر می‌رسد، زائران و مجاوران حال با چشمانی بارانی، نظاره‌گر اشعاری هستند که بر روی صفحه نقش بسته‌اند.
ترسیمی هنرمندانه از حدیثی قدسی
با دست اساتید که همراه می‌شوی، انگار امام رضا(ع) همین الان در حال گفتن حدیث هستند، «کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها».
آری در این نمایشگاه ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا در دهه کرامت پیامی معنوی با ابزار هنر بیان شود و آثاری که حالا باید آن‌ها را قاب گرفت و به دیوار خانه‌ها زد.
ترسیمی هنرمندانه از حدیثی قدسی
اگر خوب دقت کنی، استاد مشتاقانه قلم می‌زند و صفحه کاغذ بی‌صبرانه منتظر اررزش یافتن است، ارزشی که هرکسی قدر و منزلت آن را نمی‌داند، چرا که « قدر زر زرگر شناسد، قدر گوهر گوهری».
در این هم‌نویسی خوشنویسی و نقاشی‌خط، آثار پس از آماده شدن به زائران و مجاوران حاضر در مراسم اهدا شد.
ترسیمی هنرمندانه از حدیثی قدسی
captcha